Victoria’s Secret Bare parfümünün yaratıcıları parfümörler Carlos Vinals ve Nathalie Benareau ile Bare kokusunun yaratım sürecini, ilham kaynaklarını ve parfüm dünyasındaki son trendleri konuştuk.
İçindekiler
- 1 Parfümlere ilginiz ne zaman başladı?
- 2 Bare kokusu nasıl yaratıldı?
- 3 Bare nasıl geliştirildi? Formülde özel teknolojiler var mı ve onu bu kadar özel kılan şey nedir?
- 4 Bize biraz parfümün yaratım sürecinden bahseder misiniz? Nelerden ilham aldınız?
- 5 Son dönemde parfümeri alanında hangi trendleri gözlemliyorsunuz?
- 6 Bare’in kokusunu üç kelimeyle nasıl anlatırsınız?
Parfümlere ilginiz ne zaman başladı?
Nathalie Benareau: Dokuz yaşındayken, ailemle birlikte yeni evimizin inşaat sahasını ziyaret ediyordum. Araziyi araştırıyordum, toprağı kazıyordum ve inanılmaz bir şekilde ayaklarımın altında gömülü, madeni paralar ve antika parfüm şişelerinden oluşan gizli bir hazine keşfettim. Bu güzel ve küçük şişeler beni büyülemişti. Hayal gücümü ve kokuya olan merakımı ateşledi ve böylece parfüm sevgim doğdu.
Carlos Vinals: Benim için her şey aslında çok küçükken ailemle, annem ve babamla ilişkilendirdiğim kokularla başladı. Annem çok fazla parfüm kullanırdı ve en sevdiği parfümlerden biri olan Caron – Fleur de Rocaille kokusunu çok iyi hatırlıyorum. Koku anılarımız çoğu zaman en çok değer verdiğimiz kişilere bağlıdır.
Bare kokusu nasıl yaratıldı?
NB: Bare’i 2022’de Victoria’s Secret ile piyasaya sürdük. Misyonumuz evrensel ancak kişisel, teninizle temas ettiği an uyum sağlayan, gerçekten sizinle tamamiyle bütünleşen bir koku yaratmaktı. Bu koku cildinizde değişir, vücut kimyanıza uyum sağlar ve herkeste farklı kokar. Tamamen size özgüdür, size gün boyunca duygularınız ve kendinizle bağlantı kurmanızı sağlar. Bu gerçekten çok güzel ve güçlü bir histir.
CV: Bare kokusu tamamen yepyeni bir fikirdi. Markanın en sevilen kokularından birine dönüşen bu parfüm ilk başta küçük bir tohumdu. Victoria’s Secret’ın bir marka olarak en değer verdiği şeylerden ilham aldık ve bu da yaratım sürecinin sınırları çok genişletti.
Bare nasıl geliştirildi? Formülde özel teknolojiler var mı ve onu bu kadar özel kılan şey nedir?
NB: Bare, kişinin imza kokusu fikrini tamamen yeni bir seviyeye taşıması bakımından diğer parfümlerden farklıdır. Monell Enstitüsü ile birlikte geliştirilen ve uyarlanabilir misklerin tescilli bir karışımı olan özel Real You Accord’umuz, kullanıcının benzersiz kokusunu sanki otantik benliğinin bir yansımasıymış gibi güçlendiriyor.
CV: Parfümü son teknoloji Cryptosym® teknolojimizle formüle ettik. Aslına bakılırsa, Bare benzersiz bir şekilde hazırlanmış kokuyu ve tescilli bileşenleri koruyan bu koku şifreleme teknolojisiyle pazara ilk giren koku. Bu da Bare kokusunun Victoria’s Secret’ın ticari sırrı olarak kalmasını ve hiç kimsenin bu kokuyu kopyalayamamasını sağlıyor.
NB: Ayrıca, sorumlu ve etik kaynak kullanımına da öncelik verdik. Koku üretiminde mandalina yağı, Madagaskar’da yetiştirdiğimiz birçok doğal içerikten sadece biri. Sava bölgesindeki binlerce yerel halka ekonomik olarak destek olmuştur. Mandalina yetiştirmek yerel kadınlara ek gelir sağlıyor ve çiftçilerin daha verimli olmasına yardımcı oluyor. Ayrıca, parfüm endüstrisindeki ilk İleri Dönüştürülmüş Avustralya sandal ağacını da kullandık ve Bare bunu deneyen ilk parfüm oldu. Normalde atık olan sandal ağacı kokuda ikinci bir hayat kazanıyor.
Bize biraz parfümün yaratım sürecinden bahseder misiniz? Nelerden ilham aldınız?
NB: İlham her şeyden gelebilir – mesela bir anıdan, bir yerden, bir kişiden ya da bir duygudan. Bu ilk kıvılcım, geliştirilecek kokunun tonunu belirler. İlhamın genellikle beklenmedik ama yadsınamaz bir duygu ya da güzel bir anı yakalama dürtüsü olduğunu düşünüyorum.
CV: Buradan, bu anı veya duyguyu hayata geçirebilecek muhteşem esanslar ve ham maddelerden oluşan paletimize ulaşıyoruz. İster yağmurdan hemen sonra ormanı yakalayan çok yönlü bir mineral paçuli, ister konfor ve sıcaklık için kremsi bir vanilya olsun, karışımlarımızla duyguları canlandırıyoruz.
Son dönemde parfümeri alanında hangi trendleri gözlemliyorsunuz?
NB: Parfümcülerin ve kullanıcıların samimi anları hatırlatan ve anında bağlantı sağlayan parfümlere yöneldiğini hissediyorum. Bare gibi duyulara hitap eden kokular, kendini sevmeyi, çekiciliği, yakınlığı ve paylaşılan deneyimleri gerçekten sarhoş edici bir yumuşaklık ve duygusallıkla keşfetmenizi sağlıyor.
CV: Şeftali, çilek ve kiraz gibi tek çeşit meyvelerin nota içeriklerinin merkezinde yer almaya başladığını gözlemliyoruz. Yoğun gurme tatlardan badem, antep fıstığı ve yanık meyveler gibi daha modern ve kuru notalara geçildi ve şu anda bu notalar bazı trend parfümlere yenilik ve üstünlük katıyor.
Bare’in kokusunu üç kelimeyle nasıl anlatırsınız?
NB: Hisli. Kadınsı. Özgün.
CV: Kendine güvenen. Kişisel. Modern.