Seldie Anti-Aging & Wellness markasının kurucusu Selda Gamzeli ile profesyonel iş geçmişi ve güzellik sektörüne geçişi hakkında konuştuk.
Öncelikle sizi tanımayanlar için “Selda Gamzeli kimdir?” sorusuyla başlayalım. Biraz kendinizden ve kariyerinizden bahsedebilir misiniz?
Uzun yıllar fitness-spa sektöründe üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra 2015 yılında hayallerini gerçekleştirmek üzere girişimciliğe adım atmış bir iş kadınıyım. Doruk isminde, 17 yaşında gurur duyduğum şahane bir evlat annesiyim. Spor ve sağlıklı yaşam tutkunuyum, hayvanlara ve doğaya aşığım. İçten dışa bütünsel güzellik üzerine sürekli eğitimler alan da bir öğrenciyim aynı zamanda.
Kurumsal hayattan iş kadınlığına geçiş süreciniz nasıl oldu?
Kendi vizyonumu gerçekleştirme arzusu ve daha esnek bir çalışma hayatı yaratma isteğiyle kurumsal dünyadan ayrılma kararı aldım. Kendi işimi kurarak yaratıcılığıma ve liderlik yeteneklerime daha fazla odaklanma şansı bulacağıma inanıyordum ki öyle de oldu. Artık zamanı gelmişti. Yeni projeler, yeni hedefler, yepyeni bir yolculuğa çıkma vaktiydi benim için. Ne de olsa yolun yarısı dediğimiz 35 yaşı geçmiştim. Kurumsal kimlikle olan deneyimleri tamamladığıma inanıyordum. Artık yeni heyecanlar gerekiyordu. Ben de bu yolda 2016 yılında ilk adımı attım.
Güzellik sektörüne ilginiz nasıl başladı? Sizi bu sektöre yönlendiren neydi?
Moda ve güzellik sektörlerine her zaman büyük bir ilgim daha doğrusu tutkum vardı. Bu sektörde kariyer yapmaya karar vermemdeki temel neden, insanlara kendilerini daha iyi hissettirmek ve doğal güzelliklerini ortaya çıkarma isteğimdi. Her kadının güzel olduğuna inanıyorum; yeter ki onu ortaya çıkarmasını bilsin. Sadece fiziksel güzellikten de bahsetmiyorum aslında. Güzelliğin bütünsel bir kavram olduğuna inananlardanım. İçten dışa bütünsel güzellik; fiziksel çekicilikten öte, kişinin içsel sağlığına, duygusal dengesine ve yaşam tarzına odaklanan bir kavram. Bu anlayışla sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, stres yönetimi, pozitif düşünce tarzı, sosyal ilişkiler ve kişisel gelişim gibi faktörler bir araya geldiğinde, insanın kendini iyi hissetmesi ve dışarıya olumlu bir enerji yansıtmasıyla bütünsel bir güzellik ortaya çıkıyor. İşte bu düşüncenin ışığında ben de hem ilham veren bir rol model olmak hem de insanların kendilerini iyi hissetmelerine yardımcı olmak amacıyla girdim güzellik sektörüne.
Markanızı kurma süreciniz nasıl gelişti?
Markamın temelini oluştururken, güzellik sektöründe benzersiz bir çizgi ve izlenim bırakma arzusunu kalbime yerleştirdim. Bu arzuyla da danışanlarımıza özel bir deneyim sunma tutkusunu bir araya getirip harmanladım. Yıllarca fitness sektöründe müşteri deneyimi üzerine yaptığım çalışmalar marka yaratma sürecinde büyük destekçim oldu. Müşteri deneyimine olan derin bağlılığım, markamı beklentilerinin üzerinde deneyim sunacak şekilde tasarlamama ilham verdi
Markanızın temel değerlerini nasıl tanımlarsınız?
Markamızın temel değerleri benzersiz iş geçmişimden ilham alarak müşterilerimize kaliteli, özel ve kişiselleştirilmiş hizmet sunma taahhüdümüzü yansıtıyor. Markamız, Selda Gamzeli’nin iş dünyasındaki zengin geçmişinden besleniyor. Edinilen tecrübe ise markamızı butik, özel ve müşteri odaklı kılan temel değerlerimizi oluşturuyor. Misyonumuz ise danışanlarımıza sadece güzellik değil, aynı zamanda özel ve memnuniyet verici bir deneyim sunarak güven ve benzersizlik duygusunu yaratmak. Bunları oluştururken, işin içine biraz büyü, biraz strateji ve bir tutam da tutku katıyoruz. Aslında, sırrımız, her bir müşterimizin yüzünde oluşturduğumuz gülümsemede gizli. Biz sadece güzellik değil, aynı zamanda anılar yaratıyoruz ve bundan da büyük keyif alıyoruz. Biz her detayda özenle çalışırken, markamızın ruhunu da oluşturuyoruz. Danışanlarımıza sunduğumuz deneyim, özgünlük ve kalite üzerine kurulu. Bizim için marka, sadece bir isim değil, yaşanabilir bir hikaye ve bu hikayede her bir danışanımız başrolde.
Selda Gamzeli isminin Seldie markası üzerindeki etkisi nedir?
Çok teşekkür ederim. Benim için güzel ve değerli bir soru. Bana göre marka değeri ve kurucu ikilisi; birbirini şekillendiren iki güç. Markaların değeri, sadece ürün veya hizmet kalitesiyle değil, aynı zamanda arkasındaki vizyoner kurucu kişilerle de sıkı bir bağa sahiptir. Bir markanın başarısı, kurucularının değerlerinden, liderlik tarzından ve kişisel marka hikayesinden etkilenir. Bir markanın hikayesi, kurucuların kişisel deneyimleri ve mücadeleleriyle örülüdür. Bu da markanın karakterini belirler. Bizde de Seldie markası ile Selda Gamzeli karakteri birebir aynı diyebiliriz. Selda Gamzeli için tutku ve özen bir yaşam felsefesidir. Tutku, hedeflere odaklanmayı sağlar ve insanı motive eder. Özen ise detaylara dikkat göstererek kaliteli bir yaşamın temelini oluşturur. Bu unsurlar kişinin yaşamını zenginleştirir ve başarıya giden yolda rehberlik eder. Selda Gamzeli tam bir aslan kadınıdır. Aslan kadını dediğimizde ilk olarak mükemmeliyetçilik, özgüven, zarafet, tutku ve kalite anlayışı geliyor. İşte tüm bu özelliklerle Selda Gamzeli’nin karakteri ve ruhu birebir Seldie markasında yaşıyor. Kurumsal geçmiş de şu anki konumumuzu şekillendiren temel faktörlerden biri. Müşteri memnuniyetine odaklanan bir iş tecrübesi; güvenilir bir marka imajı oluşturmamıza, müşteri sadakatini artırmamıza, hizmet kalitemizi beklentilerin üzerinde tutarak pazarda rekabet avantajı elde etmemize, danışanlarımızla sürdürülebilir bir ilişki kurmamıza ve sektörde liderliğimizi sürdürmemize katkı sağlıyor.
Son dönemde güzellik sektörü ile ilgili yaşanan olumsuzlukları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kendimi ve Seldie markasını gündeme konu olan markalardan tabii ki çok ayrı tutuyorum. Bambaşka kulvarlar, amaçlar, stratejiler… Seldie, sektörde zincir olmayan, tek lokasyonda yaklaşık 10 senedir butik hizmet veren birkaç markadan biri. Seldie, cilt bakımında kişiye özel çözümleriyle tanınıyor. Her danışanın ihtiyaçlarını anlamak ve kişiselleştirilmiş hizmet sunmak temel stratejilerimizden biridir. Alanında uzman ekibimiz, danışanlarımızın cilt ihtiyaçlarına duyarlı ve etkili çözümler sunarak her bir danışanın güzellik potansiyelini ortaya çıkarmaya odaklanıyor. Merkezimizin en değerli varlığı deneyimli ve tutkulu ekibimizdir. Her bir uzmanımız, güzellik sektöründeki en yeni trendleri takip eder ve danışanlarımızın beklentilerini aşmak için sürekli olarak kendini geliştirir. Kullandığımız ürünler, güzellik endüstrisinin en kaliteli markalarından seçilmiştir. Seldie, danışan memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için kusursuz hizmet sunma taahhüdüyle bilinir. Her danışan, samimi ve kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşayarak merkezimizden ayrılır. Son dönemde yaşanan olaylar maalesef sektördeki güven sorunlarını ön plana çıkarmıştır. Biz, butik bir güzellik merkezi olarak danışan memnuniyetine ve güvenilir hizmete odaklanarak sektördeki olumsuzluklardan hep uzak durmayı seçtik. Başarı, bana göre bir markanın zincirler halinde büyümesinden öte, kaliteli hizmet anlayışıyla sadık müşteriler yaratmada gösterdiği performansına dayalıdır. Sonuç olarak, başarı, kaliteli hizmet anlayışını benimseyen, müşteri memnuniyetini esas alan ve sadık bir müşteri kitlesi oluşturan markalara odaklanarak, uzun vadeli sürdürülebilirliği sağlayan bir stratejiyi içerir. Tüm bu nedenlerle de sektörümüzle ilgili yaşanılan sıkıntılardan Seldie Anti-Aging & Wellness olarak çok fazla etkileneceğimizi düşünmüyorum.
Seldie bakımlarının diğer bakımlardan farkı nedir?
Öncelikle bu konuda iddialı olduğumuzu yinelemek istiyorum. Bildiğiniz tüm bakımları unutun. Seldie imzalı bakım protokolleri standart bakımlardan öteye geçerek cildinize özel bir yaklaşım sunuyor. Cihazlardan, ürünlere, uygulamadaki özenden uzman bilgisine kadar başka bir deneyim. Danışanlarımızın dile getirdiği “ben daha önce hiç bakım yaptırmamışım” hissi bakımlarımızın ayrıcalığının büyük göstergesi. O yüzden Seldie imzalı bakımlar anlatılmaz yaşanır.