Bakım Sırları

Marka geliştirme ve yönetiminde profesyonel yaklaşım

Esra Hanım öncelikle sizi tanımak isteriz. Kendinizden bize biraz bahseder misiniz? 

Tokat’ta doğup büyüyüp lise eğitimimi tamamladıktan sonra Beykent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret bölümünden mezun oldum. Üniversite eğitimimin ardından kurumsal hayata özel bir bankada atıldım ve 3 yıl boyunca hazine departmanında çalıştım. Ancak daha sonra, dijital dünya ve markalaşma alanındaki merakımı iş olarak benimsemeye karar verdim.

Markalaşma, e-ticaret ve kişisel marka inşası konularında yurt içinde ve yurt dışında uzmanlar tarafından birçok eğitim ve mentorluk aldım. Bu alandaki deneyimimi ve bilgimi daha geniş bir kitleyle paylaşmak amacıyla Temmuz 2023’te  www.byesrahas.com  üzerinden kişisel marka eğitimlerimi girişimcilere, içerik üreticilerine ve influencerlara sundum.

Aynı zamanda 2023 yılında daha kaliteli bir yaşam sürmek için çaba harcadım. Beden ve ruh sağlığıma önem vererek bir Amerikan markası ile gıda takviyeleri üzerine iş ortağı oldum ve hayatıma yoga ile yeni bir düzen getirdim. Bu süreçte YogaKioo ailesinde 280 TTC Yoga Eğitmenliği programına katılarak eğitmen olma yolunda ilerliyorum.

Şu anda İspanyol bir marka olan SKINDERMA’nın marka danışmanlığını üstleniyorum. SKINDERMA, medikal kozmetik alanında iddialı bir marka ve stratejilerini belirleyerek sektörün en iyi isimleri ile iş birliği yapıyoruz. Ayrıca farklı sektörlerden birkaç markaya da freelancer olarak danışmanlık hizmeti veriyorum. Marka avcısı olma yolunda ilerlediğimi söyleyebilirim.

Kozmetik dünyası ile buluşmanız nasıl oldu? 

Pandemi döneminde, bir Rus markasının Türkiye’deki influencerlarla iş birliği yapmasıyla kozmetik dünyasına olan ilgim daha da arttı diyebilirim. Kadın olarak, kozmetik dünyasına olan ilgim her zaman var olmuştur. Kullanıcı rolünden daha çok markayı temsil eden tarafına geçince bakış açımda değişiklikler yaşandığını söyleyebilirim. Ürünlerin içeriklerini öğrenmek, doğru kullanım detayları, hangi ürünün hangi faydayı getirdiği gibi konularda eğitim almaya başladım. Her alanda eğitime büyük önem veririm ve kendimi her zaman geliştirmeye açık biri olduğumu düşünüyorum.

Markalara ne gibi hizmetler veriyorsunuz? 

Neredeyse her gün onlarca yeni marka çıkıyor ve kendini var etmek istiyor. Ancak bu noktada doğru destek almayan markalar hiç bilinmeden yok olabiliyor. Artık sadece ürün üretmek, hatta en iyi ürünü bile üretmek yeterli değil. Ürününüzün sadece kaliteli olduğunu bilerek satmasını bekleyemezsiniz.

Hedef kitleniz için bilinirliği artırmak, markayı doğru konumlandırmak, rakip ve hedef kitle analizi yapmak, vizyon ve misyonunuzla uyumlu doğru stratejiyi belirlemek ve bu stratejiyi istikrarlı bir şekilde uygulamak çok önemlidir. İşte bu noktada devreye giriyorum. Markaların vizyonunu benimsediğim takdirde birlikte oturup etkili bir yol haritası çıkarıyoruz.

Adım adım takip ettiğim heyecan verici bir süreç başlıyor. Her yeni markayı yeni doğmuş bir bebek gibi görüyorum. Nasıl ki bebeklerin uyku düzeni yoksa, ilk aylar sancılı ve çok emek gerektiren bir süreçten geçiyorsa, bir markanın var oluşu da benzer şekilde zorlu bir süreci içeriyor. Verilen emek tutkuya dönüşüyor. İşte bu nedenle işimi tutkuyla yapıyorum.

Günümüz dünyası oldukça dinamik ve trendler hızla değişmekte. Buna göre kozmetik dünyasının geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kozmetik sektörü asla bitmez, çünkü biz kadınlara hitap ediyor. Hatta eskisine nazaran daha da ilginin arttığını düşünüyorum. Şu anda doğal yaşlanmanın daha trend olduğu ve işlemsiz sonuç veren ürünlere ilginin arttığı bir dönemdeyiz. Daha doğal bir yaşam tarzı benimseme ve kaliteli yaşlanma konusundaki farkındalık ciddi oranda artmış durumda.

Önemli olan bu sektörde farklılık yaratabilmek ve fayda sunabilmektir. Son teknolojinin getirdiği çözümlerle, kullanıcıya fayda sağlayan ürünler her zaman ilgi çekecektir.

Sosyal medyayı da aktif kullanan birisi olarak, dijital dünyanın geleceğini nasıl görüyorsunuz? 

Bankada çalışırken her fırsatta sosyal medyayı ve yenilikleri takip ederdim. Üniversite hayatımda e-ticaret kulübünü kurarak 5 yıl boyunca birçok CEO ve girişimciyle tanışma fırsatım oldu. Birçok markanın hikayesini dinledim ve her zaman en çok ilgimi çeken dijital markalar oldu. Pandemi ile dijital dünyanın önemini anladığımızı düşünüyorum. Şimdi ise yapay zeka gibi teknolojilerin varlığıyla etkilenmemek neredeyse imkansız hale geldi. Birkaç kelime ile film çeken yapay zeka gibi örnekler bu değişimin bir göstergesi.

Mecralar değişebilir, ancak dijital markalaşmayı günümüzün ve geleceğin en güçlü alanı olarak görüyorum.