Firma, satışlardan elde edilen gelirlerin tamamını Teta&Teta Derneği’ne bağışlayacak
Mango tek memesi alınan kadınlar için yeni bir mayo ve iç çamaşırı koleksiyonu yaratıyor. Girişim, geçen yıl Teta&teta Derneği tarafından ilk tek kuplu sütyen olan Lola’nın bir versiyonunu yaratmak için başlatılan çabalara karşılık veriyor. Markanın amacı, mastektomi yapılmak zorunda kalmış ve protez kullanmamaya veya meme rekonstrüksiyonu yaptırmamaya karar veren kadınların ihtiyaçlarına cevap verebilmek. Projenin kilit noktalarından biri, şu anda bu tür ürünlerin fiyatı yüksek olduğu için uygun fiyatlı bir ürünün yaratılmasını sağlamaktı. Mango Tasarım Direktörü Justi Ruano konu hakkında şunları söyledi: “Topluluğumuz, müşterilerimiz önceliğimizdir. Onları dinlemek, çözümler sunmak ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek… ”.
Lola sütyen tek kuplu bir formata sahip. Tasarım ekibi bir adım daha ileri giderek, modelleri protez kullananlar için alternatif cep şekilleriyle tamamladı. Sadece iç giyimde değil mayolarda da ürün çeşitliliğini artırdı.
Kapsül koleksiyon, üç sütyen, iki tek parça mayo ve bir bikiniden oluşuyor. Böylelikle tüm bu parçaların çok yönlü tasarımı, giysinin hem tek memesi alınmış kadınlar hem de protezli kadınlar için uygun olmasını sağlıyor.
İspanya’da üretilen tasarımlar, dünya çapında resmi web sitesi mango.com üzerinden S’den XXXL’ye kadar geniş bir beden yelpazesinde satışa sunulacak.
Teta&teta, kadınların özgürlüğünü yaratıcılık ve aktivizm yoluyla talep eden sosyal projelere sahip, kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. Derneğin amaçlarından biri, mastektomi geçiren kadınlara ses vermek, bu bedenleri normalleştirmek ve tanıklık ettiklerinden öğrendiklerini Mango gibi topluluklarının kapsayıcılığına ve çeşitliliğine katkıda bulunmak isteyen markalarla paylaşmaktır. Bu koleksiyonun satışından elde edilen gelir, tamamen söz konusu derneğe bağışlanacaktır. Mango, daha önce de gelirleri onkolojik araştırmalara yönelik dayanışma koleksiyonları tasarlamıştır.