Mango, New York’un en iyi konumlarından birinde, Fifth Avenue’de bulunan ve dünya çapında yeni Akdeniz tarzını yansıtan mağaza konseptine sahip ilk mağazalardan olan amiral mağazasını bugün halka açıyor.
- Etkinlik, Katie Holmes, Tommy Dorfman, Annabelle Wallis, Julia Von Boehm, Camille Charrière, Sofía Sánchez de Betak, Gala Gordon, Tina Leung, Veronika Heilbrunner gibi moda endüstrisinin, sinemanın ve markanın dostlarının da dahil olduğu, yerli ve yabancı birçok önemli ismini bir araya getirdi.
- Mango, Miró, Tàpies ve Barceló’yu Metaverse’e taşıyarak Fifth Avenue’deki mağazasını fiziksel, dijital ve sanal bir müze haline getiriyor.
- New York Fifth Avenue’deki bu mağazanın açılışı ile marka, ABD’deki yayılımını arttırarak, 2024 yılında ülkede 40 satış noktasına sahip olmayı amaçlıyor.
- Mekân, Akdeniz’den ilham alan yeni iç mimari konseptine sahip ilk mağazalarından biri.
Kutlamada, moda ve sinema dünyasından Katie Holmes ve Tommy Dorfmann gibi ünlü isimlerle, basın editörleri ve influencer’lar yer aldı.
Etkinlikte Mango Girls: Chufy, Camille Charrière, Veronika Heilbrunner, Nuria Val, Marem Ladson, Leti Sala, Gemma Galán, Yan Yan Chan, Arpana ve Christine Andrew ve Mango Men: Marc Forné, Joan Palà ve Miguel Carrizo da bulunuyordu.
Mağazadaki cocktail dışında o gece Mango, şehrin en ikonik restoranlarından biri olan Balthazar’da özel bir akşam yemeği de düzenledi.
Mango’nun Fifth Avenue, 711 numaradaki Grande Dame binasında bulunan ve Kadın, Erkek, Çocuk koleksiyonlarının sergileneceği amiral mağaza, 2.100 m2’lik bir alana sahip. Bina ise 1920’lerin sonlarından kalma bir güzelliği ve zarafeti olan ve NBC, Columbia Pictures, Coca-Cola gibi büyük şirketlerin merkez ofislerine ev sahipliği yapmış, New York’un tarihi binalarından.
Yeni mekânda, markanın İlkbahar/Yaz 2022 sezonunun son koleksiyonları yer alacak. Bir taraftan, 90’lardan ilham alan, sarı, yeşil ve pembe gibi trend renklerle dolu kapsül koleksiyonun en resmi çizgileri sergilenirken; diğer yandan da, Visions of Summer koleksiyonunda olduğu gibi daha rahat ve Akdeniz tarzı, yıldız kumaşların keten ve pamuk, renklerin ise kahverengi, beyaz, mavi ve turuncu gibi daha nötr tonların oluşturduğu koleksiyonlara ev sahipliği yapacak.
Mağaza konsepti, Akdeniz popüler kültürü ile insanlarını karakterize eden ve Mango’nun DNA’sının temelini oluşturan sıcaklık, doğallık, neşeli ruh, cömertlik, eşsiz anları paylaşmak gibi değerlerden ilham alıyor. Mağaza, sadece markanın koleksiyonlarının sergileneceği ve ürünlerin daha iyi bir dağılıma sahip olacağı bir yer olarak değil, Akdeniz deneyimleri ve kültürünü müşterilere yaklaştıran bir merkez; onların, Mango’yu karakterize eden bu yaşam tarzına katılmalarını, bir parçası olmalarını ve bundan keyif almalarını sağlayan bir yer olmayı amaçlıyor.
Bu yeni satış noktasının mimari projesi, düşük çevresel etki yaratmak amacıyla tasarlandı. Mekân oluşturulurken, mevcut yapıya saygı duyularak zemin, tavan, aydınlatma ve tesisatlara ikinci bir hayat verildi. Ayrıca, iç kaplamalar organik, doğada biyolojik olarak parçalanabilen malzemelerden üretildi. Toplam malzemelerin %70 kadarı, bu projede yeniden kullanıldı. Diğer taraftan mağaza, müşterilerin kıyafetlerine ikinci bir hayat vermek amacıyla içine tekstil ürünü ve ayakkabılarını bırakabilecekleri Committed Box konteynerlerine de sahip olacak.
Miró, Tàpies ve Barceló ile Metaverse’de
Fifth Avenue’deki amiral mağazasının açılışı nedeniyle Mango, üç ünlü İspanyol ressam Joan Miró, Antoni Tàpies ve Miquel Barceló’nun eserleriyle bir NFT koleksiyonu yarattı.
Yeni mağaza, on bir gün boyunca fiziksel, dijital ve sanal bir müzeye dönüşecek ve marka müşterilerine sanat, moda ve teknolojiyi birleştiren benzersiz bir deneyim sunacak. Mağazada, üç ünlü sanatçının fiziksel olarak eserleri ve NFT’lerin gösterileceği ekranlar yer alacak. Koleksiyon, aynı zamanda, Metaverse, Decentraland’da ilk kez bir marka tarafından fiziksel dijital ve sanal dünyaların füzyonlanması aracılığıyla sergilenecek. Kripto sanatçılarla yaptığı iş birliği sonucunda Mango, Miró’nun iki (Oiseau volant vers le soleil ve Tète et Oiseau), Tàpies’in iki (Ulls i Creu ve Esgrafiats) ve Barceló’nun bir (Dilatation) eserini, beş NFT yaratmak için yeniden yorumladı. Sanatçılar, eserlerin tasarımında, şu an mağazada mevcut bulunan Mango koleksiyonundan farklı ürünlere de yer verdiler. Bu beş NFT, satışa çıkmayacak ama blok zinciri teknolojisini kullanan, değiştirilemeyen (non fungible) tokenlerin başlıca pazar yerlerinden (market place) biri olan OpenSea platformuna yüklenecek.
Dijital eserlerin tasarımı için Mango, (Buenos Aires’te yaşayan, dijital sanatta uzman, Arjantin-Macar kökenli) sanatçı Farkas ve İspanyol resim sanatının en seçkin genç sanatçılarından biri olan, 2019’dan beri Nobel ödülü alan tüm seçkin kadınları resmeden Marcos Tamargas ile iş birliği yaptı. Ayrıca, Mango’nun sanal dünyalara ve Metaverse’e girmesi, NFT tasarımına katkıda bulunması için La Frontera VR ekibi ile iş birliği yapmayı seçti.
Yayılım planı
New York’taki açılış, Mango markasını ülkede güçlendirmek için gerçekleştirdiği yayılım planının hareket noktasını oluşturuyor. Bu planı gerçekleştirmek için şirketler grubu, önümüzdeki üç yıl boyunca, özellikle de ülkenin güneyinde otuzdan fazla yeni satış noktasına sahip olarak, 2024’e ABD’de 40 yeni mağazayla girmeyi öngörüyor. Bu üç sene marjında amacı; ABD’nin, şirketler grubunun satış açısından önde gelen beş önemli pazarından biri olması.
Fiziksel mağazalarının yayılımının yanı sıra şirketler grubu, Mango.com’a ve marketplace’lere dayalı online ticaretini de ülkedeki ticaretinin %70’ini oluşturacak şekilde güçlendirecek.
Parsons ile anlaşma
ABD moda endüstrisi ile olan ilişkileri güçlendirmek için Mango, dünyanın önde gelen moda okullarından biri olan Parsons School of Design ile bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşmanın amacı, eğitim bursları yoluyla tasarım ve perakende alanında yeni nesil küresel liderleri desteklemek. Ayrıca Mango, Parsons’ın (özellikle Fashion Management Programı) kapsamındaki eğitim programlarına katılarak bilgilerini ve moda endüstrisindeki uluslararası deneyimlerini paylaşacak.