Moda Haftaları

Istanbul Fashion Connection ve “The Core Istanbul”da yer alan Türk tasarımcılara ilgi artarak devam etti

Bu yıl altıncısı düzenlenen, Avrupa’nın en büyüğü olan Istanbul Fashion Connection Hazır Giyim Moda Fuarı ve tasarımcılara ayrılan The Core Istanbul alanı, Türk marka ve tasarımcılarını 2025-2026 Sonbahar-Kış koleksiyonlarıyla ağırladı. 121 ülkeden gelen ve bir önceki seneye oranla % 13,9 artışla toplam 18 bine ulaşan sayıda fuar ziyaretçisi, Türk marka ve tasarımlarını ilgiyle karşıladı.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) bir iştiraki olan İTKİB Fuarcılık A.Ş tarafından İstanbul Fuar Merkezi’nde 7-9 Ağustos tarihlerinde altıncı kez gerçekleşen IFCO – Istanbul Fashion Connection Hazır Giyim Moda Fuarı, Avrupa’nın en büyük hazır giyim ve moda fuarı olmanın hakkını verdi.

Kısa sürede elde ettiği başarıyla Türk moda endüstrisinin küresel ölçekteki prestij organizasyonları arasına giren ve alanında Avrupa’nın en büyük fuarı olan IFCO – Istanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı; kadın, erkek ve çocuk giyimden, denim ve spor giyime, abiye, gelinlik, damatlıktan iç giyim ve çoraba, ayakkabıya kadar tüm ürün gruplarındaki seçkin firmaları bir araya getirdi. Fuar kapsamında; Asya, Orta Doğu ve Avrupa başta olmak üzere hedef ve uzak bölge ülkelerinden alım heyetleri ile katılımcı firmalar, ikili iş görüşmeleri yaparak sürdürülebilir iş birlikleri sağladılar.

Rakamlarla IFCO

  • IFCO – Istanbul Fashion Connection’ın başarılı geçen altıncı edisyonu, İstanbul Fuar Merkezi’nde ⁠30.000 metrekarelik alanda, toplam 4 salonda 300 katılımcı firmayla gerçekleşti.
  • Istanbul Fashion Connection, bu etkinlikle uluslararası moda endüstrisi için bir merkez olarak önemini vurgulamaya devam etti. 121 ülkeden gelen 18.000 ziyaretçilerin sayısında, geçen yılın Ağustos ayındaki etkinliğe kıyasla %13,9 ile önemli bir artış kazanıldı. %35’i yurtdışından gelen 18.000 ziyaretçinin temsil ettiği ülkeler: Asya (%35,8), ardından Orta Doğu (%31,3), Avrupa (%16,4), Kuzey Afrika (%13,4), Kuzey Amerika, Güney Amerika ve Afrika (birlikte %3,1).
  • Toplam 121 ülkeden üst düzey alıcı grupları, en son moda trendlerini öğrenmek, bağlantı yakalamak ve sipariş vermek için IFCO’ya geldi. IFCO B2B toplantıları, üst düzey ziyaretçi gruplarını moda markalarıyla başarılı bir şekilde bir araya getirdi.
  • The Core Istanbul, 20’den fazla köklü ve genç tasarımcının yüksek kalitede koleksiyonlarıyla büyüledi.

Türk Tasarımcılar dördüncü kez The Core İstanbul’da görücüye çıktı

Türk moda tasarımcıları kendilerine IFCO Fuarı içinde özel olarak hazırlanan The Core İstanbul’da koleksiyonlarını moda profesyonellerine ve meraklılarına sundular. Türkiye’nin önde gelen moda tasarımcılarını ve Hazır Giyim markalarını uluslararası alıcılar ile bir araya getirerek marka ve tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürme olanağı sağlayan IFCO Fuarı’nda bulunan The Core İstanbul, ziyaretçilerin yoğun ilgisini çekti. Moda endüstrisinin her alanını kapsayan, yaratıcı ve işbirlikçi çözümler öneren The Core İstanbul sayesinde Türk tasarımcıları yeni sezon trendlerine tasarımlarıyla nasıl yön verdiklerini ziyaretçilere birinci ağızdan aktardı.

7-9 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleşen The Core Istanbul kapsamında yer alan Türk moda tasarımcıları ve markaları şöyleydi: 2be4a – Ayşegül Konukoğlu, A Piece of Work – Ezgi Karayel, Arzu Kaprol, Aylin Çetinkaya, Be Oz – Sinem Özusta, Bianco e Nero – Gamze Satgan, Essin Barış, EynaCo, Helin Aydoğan, HEVA, Meltem Aybar, Meltem Özbek, Mert Erkan, Nazlı Terzioğlu, Özlem Erkan, Safarah World – Ece Erigi, Ryder Act, Selin Küçüksöz, SHYZ Wear – Seydullah Yılmaz, SYGA – Gönül Altunışık, Tuba Ergin, Urban Muse, Viola & Vesper

Istanbul Fashion Connection Hazır Giyim Moda Fuarı altıncı edisyonu ve gelecek dönemleri ile ilgili detaylı bilgi almak için  www.ifco.com.tr’yi ziyaret edebilirsiniz.