Ev temizliği denilince ilk akla gelen ürünler artık robot süpürgeler oluyor. Özellikle çalışanlar ve evcil hayvan besleyen aileler tarafından sıklıkla tercih edilen robot süpürgeler, ev temizliğinde alışkanlıkları değiştiriyor. Geliştirdiği inovatif robot süpürgelerle kullanıcıların kendilerine ve sevdiklerine daha çok zaman ayırmasına imkan tanıyan iRobot’un ürünleri dünya genelinde 40 milyondan fazla satışa ulaştı.
Merkezi Amerika’da bulunan ve robot süpürge kategorisinin kurucusu olan iRobot, dünya genelinde 40 milyon satışa ulaştı. 2021 yılında 2020 yılına göre yüzde 44’lük bir artışla 14 milyonun üzerinde kullanıcı, uygulama üzerinden 19 milyon iRobot ürününe bağlandı. Daha gelişmiş özelliklere sahip olan orta ve üst segment robot satışlarının payı 2020 yılında yüzde 78 seviyesindeyken, 2021 yılında bu oran yüzde 83’e ulaştı. iRobot’un 2021 yılında 1.6 milyar dolar gelir elde ettiğini belirten iRobot Türkiye Ülke Müdürü Murat Köse, “Robot süpürge ve robot paspas satışlarından elde edilen gelir, Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA bölgesinde 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 22 oranında artış gösterdi” dedi.
Türkiye’de uygulamaya bağlanan robot sayısı yüzde 63 arttı
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de robot süpürge kullanım oranlar��nın artış gösterdiğini ifade eden Köse, değerlendirmesini şöyle sürdürdü: “iRobot olarak, hem üstün süpürme performansı sunan ürünlerimizle kullanıcılarımızın yanında oluyor, hem de inovasyonlar ile robot süpürge pazarına yön vermeye devam ediyoruz. Belirlediğimiz stratejik konumlamaya uygun bir şekilde hareket ediyor ve ürünlerimizin gelişimini sürdürülebilir kılıyoruz. Dünya rakamlarının yanı sıra 2021 yılında Türkiye’de uygulamamız üzerinden bağlantı sağlayan robot sayısının bir önceki yıla göre yüzde 63 arttığını söyleyebiliriz. 2021 yılındaki satış adedimizi ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 69 oranında artırdık. Küresel ölçekte etkisini gösteren pandemi sürecine hızla adapte olarak çalışmalarımızı kesintisiz devam ettirdik ve bu süreçte web sitemiz üzerinden satışa başladık. 2022 yılı ürün portföyümüzü müşterilerimizi dinleyerek ve onların ihtiyaçlarını doğru anlayarak şekillendirmeye devam ettiğimiz bir yıl olacak. Bu yıl yeni inovatif bir ürünün lansmanını yapacak ve kullanıcılarımız tarafından öncelikli olarak tercih edilen bir marka olmayı sürdüreceğiz.”