Gucci bu yıl 100 yaşına giriyor. Alessandro Michele’in yeni koleksiyonu ise bu dönüm noktasının bir kutlaması ve onun tarzında inanılmaz derecede kendisine özgü bir koleksiyon.
Modaevinin tarihini kendi gözünden yeniden yorumlayan Michele; koleksiyonda Gucci’nin binicilik kodlarını alarak onlara daha “fetişist” bir yorum kattı.
Ayrıca Tom Ford’un en büyük hitlerinden biri olan 1996 Sonbahar koleksiyonundan, Michele’in “Gwyneth Paltrow’u ünlü yaptı” dediği kırmızı kadife smokini; bu koleksiyonda daha belirgin omuzlar ile yeniden yorumlandı.
Daha şaşırtıcı olan, Michele’in Demna Gvasalia’nın Balenciaga’sından bazı parçaları kullanmasıydı. Gvasalia’nın izniyle Michele, Balenciaga tasarımcısının 2016 sonbaharının yastıklı kalça ceketi ve 2017 baharının spandex peplum üst ve tozlukları da dahil olmak üzere ikonik şekil ve sembollerinden bazılarını kullandı.
Hem Gucci hem de Balenciaga’nın bağlı bulunduğu Kering şirketinin CEO’su François-Henri Pinault; “Alessandro ve Demna’nın yenilikçi, kapsayıcı ve ikonoklastik vizyonlarının günümüzde insanların beklentileri ve arzularıyla nasıl uyumlu olduğunu gördüm.” diyor ve ekliyor “Bu vizyonlar sadece yaratıcı tekliflerine değil, aynı zamanda zamanlarımız ve sözleşmeleri hakkında soru sorma yeteneklerine de yansıyor.” Sektör, iş birliği kavramın bundan sonra nasıl, kiminle ve nereye gideceğini izleyecek.”
Basın toplantısında Michele, evin 100 yıllık mirasından ve “Gucci markasının gücünden” de bahsetti. Bu miras, Lady Gaga ve Adam Driver’ın başrollerini paylaştığı Ridley Scott’ın House of Gucci filmi bu yılın sonlarında gösterime girdiğinde dünyanın dört bir yanındaki büyük ekranlarda da yer alacak kuşkusuz ki…
Pandemi sonrası rüya gibi olan koleksiyon için Michele ise “Hep birlikte paylaşabileceğimiz bir oyun alanı”, diyor.