İtalyan oyuncak devi Giochi Preziosi, Türkiye’deki 15. yılını ve çocukların vazgeçilmez oyun arkadaşı olan Cicciobello bebeğinin doğum gününü kutluyor. 2009 yılında “Cicciobello Çok Hastayım” oyuncağıyla Türkiye pazarına giriş yapan marka, kısa sürede Türk çocuklarının kalbinde özel bir yer edindi. Bugün, 30 alt markasıyla lider oyuncak firmalarından biri olarak dikkat çeken Giochi Preziosi, eğlenceli olduğu kadar öğretici projeleriyle çocukların hayatını renklendirmeye devam ediyor.
Türkiye’deki 15 yıllık yolculuğu boyunca çocukların hayal gücünü besleyen, gelişimlerini destekleyen ve onlara mutluluk katan Giochi Preziosi, 15. yıla özel hayata geçirdiği projelerle dikkat çekiyor. Anlamlı sosyal sorumluluk çalışmaları ve yenilikçi ürünleriyle geleceğe umutla bakan marka, çocukların vazgeçilmez yol arkadaşı olma misyonunu sürdürüyor.
1978 yılında İtalya’da kurulan Giochi Preziosi, 2009 yılında Türkiye pazarına “Cicciobello Çok Hastayım” oyuncağı ile giriş yaptı. İlk günden itibaren çocukların hayal dünyasına eşlik eden ve gelişimlerine katkı sağlayan ürünler sunan marka, bugün 30 alt markasıyla Türkiye oyuncak pazarında lider isimlerden biri konumunda.
İçindekiler
15 yıllık başarı hikayesi
Giochi Preziosi, Türkiye pazarındaki 15. yılını ve Türkiye’de bir ikon olan Cicciobellobebeğinin doğum gününü kutluyor. Yunanistan ve Türkiye CEO’su Fotini Karageorgi ile Türkiye Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü İdil Bayar‘ın ev sahipliğinde gerçekleşen basın toplantısında, markanın geçmişten bugüne başarı hikayesi ve geleceğe yönelik vizyonu paylaşıldı.
Markanın başarısındaki en önemli kilometre taşlarından biri, Cicciobello bebeğinin Türkiye’de bir ikon haline gelmesi. Türk çocuklarının vazgeçilmez oyun arkadaşı olan Cicciobello, 15 yıl boyunca eğlenceli ve öğretici ürünleriyle çocukların hayatını renklendirdi.
Cicciobello Türkiye’nin Cici Bebeği O
15 yıldır satışta olan Cicciobello, oyuncak zincir mağazalarından alınan geri bildirimler doğrultusunda 10 yılı aşkın süredir kategorisinde ilk sıralarda yer alıyor. Çocukların doktor ziyareti sırasında yaşadıkları stresi ve bunu yenmeyi deneyimleyebilecekleri benzersiz ürün olmasıyla başarısının arkasında yatan en önemli faktörü gözler önüne seriyor. Bir diğer fark yaratan özelliği ise rafta pembe ambalaj içerisindeki et bebeklerden farklı olarak Cicciobello’nun paketinin mavi olduğunu belirten İdil Bayar, kız çocuklarının da mavi sevdiğinin unutulmaması gerektiğini hatırlattı.
Toplantıda konuşan Fotini Karageorgi, “Cicciobello sadece bir oyuncak değil; aynı zamanda çocukların hayatında önemli bir arkadaş. Türkiye’de gördüğü sevgi, bizim için büyük bir gurur kaynağı. Bu sevgiyi sürdürecek yatırımlara devam edeceğiz,” dedi.
İlham veren bir yolculuk
Giochi Preziosi Türkiye Genel Müdürü İdil Bayar ise markanın kuruluşundan bugüne uzanan başarı hikayesini ve sektördeki deneyimlerini paylaştı:
“15 yılda çocukların mutluluğuna dokunmuş olmak bizim için büyük bir onur. Gelecekte de onların hayal dünyalarını renklendirmeye devam edeceğiz.” dedi. 27 yıldır Türkiye oyuncak sektörü içinde olduğunu belirten Bayar, “Oyuncak dünyasında her sene farklı moda ürünler, yeni temalar ve trendler olmakla birlikte, zamanın eskitemediği bazı karakterler, 4-5 senede bir yenilenen çizgi filmi ile yeni jenerasyon çocuklar ile buluşmakta. Teenage Mutant Ninja Turtles– Ninja Kaplumbağalar’da buna bir örnek. 2019 yılında Ninja Kaplumbağalar markasını Giochi Preziosi olarak 2 kere ancak kariyer hayatım boyunca 4. kez Türkiye lansmanını gerçekleştirmek çok güzel bir duygu. Kendisi çocuk iken Cicciobello veya Ninja Kaplumbağalar gibi oyuncaklar ile oynamış bir anne veya baba, şimdi kendi çocukları ile oynuyor. Birkaç nesile dokunmuş olmak, onlarla hatıralar biriktirmek hem çok duygusal hem de gurur verici. Hedefim daha uzun yıllar çocukların Giochi Preziosi tarafından Türkiye’de satışa sunulacak oyuncaklar ile oynarken güzel anılar biriktirmeleri.” diyerek sözlerini tamamladı.
Çocukların hayal dünyasını zenginleştiren masallar
Markanın 15. yılına özel hazırladığı 15 masal serisi, çocukları eğlendirirken öğretici bir yolculuğa çıkarıyor. Pedagog onaylı, çocukları her türlü olumsuzluktan koruyan, kendilerine ve çevrelerine zarar vermelerinden kaçınarak hazırlanan Cicciobello’nun başkahramanı olduğu masallar ve ninniden oluşan özel seri, miniklere hem eğlenceli hem de huzur dolu anlar sunuyor.
Spotify ve YouTube’da dinlenebilen bu masallar, “empati”, “arkadaşlık” ve “yardımlaşma” gibi değerli temaları işliyor. Ayrıca masallardan beş tanesi kitap haline getirilerek, özel etkinliklerde hediye ediliyor. (Detaylar “Editöre Not” kısmında)
Anlamlı iş birlikleri ve topluma katkılar
Giochi Preziosi, Bir Dilek Tut Derneği ile iş birliği yaparak çocukların dileklerini gerçekleştirme hedefiyle hareket ediyor. Her ay bir çocuğun dileği yerine getirilirken, fon oluşturma ve düzenli bağışlarla daha fazla çocuğun hayatına umut katılması hedefleniyor.
Çocukların gelişimine katkı sağlayan ürünler
Cicciobello, sadece bir oyuncak olmanın ötesinde, Anthony Burton’un dediği gibi çocukların kendi güçlerini keşfetmesini sağlayan ve yetişkinlerin dünyasına uyum sağlamasına yardımcı oluyor. Örneğin, “Cicciobello Tatlı Uykular” bir annenin bebeğinin alnını okşayarak onu nasıl uyuttuğunu,“Cicciobello İlk Kelimelerim” bir babanın çocuğuna ilk kelimelerini nasıl öğrettiğini deneyimletiyor.
Aristo’ya göre oyunlar oyuncaklar çocukların gelecekte ciddi olarak plan yapacakları şeylerin provasıdır. Cicciobello Çok Hastayım bebeği, çocukların doktor ve iğne korkularını yenmelerine yardımcı olarak sağlıkla ilgili kaygılarını azaltır. Bu interaktif oyun seti sayesinde çocuklar, bebeğin muayenesini yaparken doktor aletlerini tanır, tedavi süreçlerini eğlenceli bir şekilde öğrenir ve doktor ziyaretlerine karşı olumlu bir bakış açısı geliştirirler.
Geleceğe yönelik vizyon
Giochi Preziosi’nin misyonu, “Birlikte hayal ediyoruz, birlikte büyüyoruz” mottosuyla, çocukların geleceğine iz bırakan unutulmaz çocukluk hikâyelerinin parçası olmak ve onların mutluluğuna ortak olan yenilikçi ürünler sunmak. Çünkü biliyoruz ki içimizdeki çocuk hiçbir zaman ölmez. İçimizdeki çocuk oyunla ne kadar beslenmişse hayata bakışımız daha pozitif ve hayatla mücadele kabiliyetimiz daha güçlü olabiliyor. Bu yüzden biz çocuklarla birlikte hayal ediyoruz, birlikte büyüyoruz diyen bir ekip olmaya çalışıyoruz. Bizim için tüm çocukların mutluluğu ve memnuniyeti her şeyden önce geliyor. Bu çerçevede ürünlerimiz bizim en büyük yardımcımız. 2025 yılında portföyümüzü genişleterek Coccolotti, Gormiti ve VeryBella gibi çocukların çok seveceği yeni markaları Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz.Günümüz dünyası çok hızlı değişiyor ve gelişiyor. Bu dünyanın içine doğan çocuklar bu hıza en çabuk adapte olanlar. Çocukların hızını yakalayabilmek için elimizden geldiğince hızlı reaksiyon veren bir hizmet sunmaya çalışıyoruz ve bunun için dijital dönüşümü önemsiyoruz.