“Zerafetinizin son dokunuşu, verdiğiniz ilk izlenim, özel büyünüz, ve gizli imzanız…” mottosu ile yola çıkan Fratelli Diamanti markası ile kokuları üstüne kısa bir röportaj gerçekleştirdik. Ceyhan ve Erhan Elmas kardeşler ile kısa bir röportaj gerçekleştirdik, şimdi bu kokuların arkasında yatan hikayeyi keşfetmeye hazır mısınız?
Diamond Collection’da 15 ayrı özel koku bulunuyor. Bununla birlikte parfümleriniz kadar şişe tasarımlarınız da dikkat çekiyor. Özellikle de şişelerin içindeki özel taşlar. Bunların bir anlamı var m?
Diamond Collection bizim imza koleksiyonumuz niteliğinde ve bizde ayrı bir yeri var. Öncellikle bu koleksiyon hazırlanırken dünya çapında tanınan çok özel 4 parfüm sanatçısı bizlere eşlik etti ve bizimle bu işe kendi imzalarını en mükemmel şekilde attılar.
Koleksiyonun ana teması doğallık ve lüks. İçeriklerimiz neredeyse tamamen doğal olarak seçildi ve hazırlandı. Bu koleksiyonun DNA’sına Elmas Kardeşler olarak 2 yıl kadar zaman ve bolca emek harcadık. Yani hiç kolay bir süreç olmadı. Koku karakterinden piramit harmonisine, şişe dekorundan kapağına her detay o kadar özenli ve anlamlı seçimlerle ortaya çıktı ki. En son bir parfümü karşımıza alıp baktığımızda fark ettik. Her şeyin tamam olduğunda ve içimize sindiğinde bizi temsil eden Ceyhan ve Erhan “ELMAS” kardeşlerin imzası olarak bu iki taşı ekledik. Bu taşlar Elmas Kardeşlerin yaptıkları işe ruhunu koyduğunu temsil ediyor. Tabi ki içinde ışıl ışıl parlaması kullanıcısına bunu hissettirmesi gerekiyordu. O yüzden de bu özel taşların parfüm içeriklerinden etkilenmeyen bir yapıda olması ve her daim ışıltı vermesi önemliydi. İmzamızın hep ışıltılarıyla sizlere yansımasını istedik.
Fratelli Diamanti ismi nasıl ortaya çıktı ve anlamı nedir?
Daha 20’li yaşlarımızda Avrupa’nın çeşitli kentlerinde bambaşka hayallerin peşinde koşuyorduk. Orada çok özel ve güzel bir çevre edindik, çok değerli ve saygın insanlar biriktirdik. Çoğunluğu İtalyanlar’dan oluşan bu grup, bizlerle bir plan yaparken hep “Elmas Kardeşler” geliyor, Elmas Kardeşler’e gidelim gibi ifadeler kullanırdı. Biz de bu süreçte bu lakapla anılır olduk. Markanın adını bu insanlar verdi aslında. Hayatımızın bu bölümünü paylaştığımız ve bizim de Fratelli Diamanti’ye evrimleşmemizde büyük payı olan o günlere ve o insanlara ithafen Fratelli Diamanti ismi Elmas Kardeşler’in değişiminin ve gelişiminin 2 kelimelik hikayesidir özetle.
Diamond Collection Tasarımını özel kılan nedir?
Bu koleksiyon çok özel olmalıydı. Tarzımızı, fikirlerimizi ve hedeflerimizi anlatmak için parfümeri camiasının en saygın isimlerinden Belen, Olaf, Angelina, Julia ile bir araya gelerek uzun mesailer harcadık. Hep birlikte ortaya onlarca özel tasarım parfüm çıkardık. Çok zor seçimlerle 15 farklı tasarım parfümü en iyilerin de iyilerini seçerek bu koleksiyonu oluşturduk. Hiçbirini elemeye kıyamadık hepsi çok özel ve çok güzellerdi. Böylece aylar süren bir çalışma sonrasında bu koleksiyon ortaya çıktı. Diamond Collection yolculuğunda bir diğer önem gösterdiğimiz konu da; koleksiyonun doğal içeriklerle hazırlanmasıydı. Günümüz parfüm dünyasında bu oldukça zor ve maliyetli bir iş. Doğal ve çok nadide içerikleri bulmak imkansıza yakın. Ancak bunu başarabildiğinizde çok ayrıcalıklı bir tasarım ortaya çıkarabilmiş olmayı başarmanın hazzı tarif edilemez.
Şişe tasarımımız çok naif ama etkili olması gerektiğini düşündük. Çünkü bu koleksiyonda başrol kokulara ait. Bunun için de el işçiliğinin çok ağır olduğu kristal bir şişe kullanıldı, Fratelli Diamanti’nin parfüm tutkusundaki düz ve doğru çizgisi dekor olarak şişenin yan tarafına eklendi. Gözünüz parfüm şişenize iliştiğinde ona bizim kadar keyifle bakmanızı, dekoratif bir sanat eserini andırmasını ve hikayemizi hatırlatmasını istedik.
Kutu tasarımında fark edeceğiniz gibi sırt kısmında bu kitabın yazarının adı “Fratelli Diamanti” bu serinin adı “Diamond Collection”, kapağında hikâyenin başlığı “Parfümünüzün Adı”, kutunuzu açtığınızda bu hikayeye ait bir ön söz “Koku Kartı” ile şişenizin kapağını açtığınızda içine sığdırmaya çalıştığımız harika bir hikaye ile karşılaşmanızı sağlamaya çalıştık. Hikayenizin sonunda ise yazarın imzası olan 2 değerli taş hep sizinle olsun istedik.
Bu koleksiyonu ortaya çıkaran motivasyon neydi?
Hali hazırda dünya genelindeki 25 konsept mağazamızda sergileyebileceğimiz koku dünyasında bir farklılık yaratabileceğimiz bir seriye ihtiyaç duyulduğunu fark ettik. Dünyaca ünlü parfümörlerle 2 yıl kadar uzun bir süre bu seri üzerinde çalıştık. Amacımız, tamamen doğallık içermek ve fark yaratmaktı. Bunu da şu ana kadar koku dünyasında pek de birbiriyle eşleştirilmeyen kokuları bir araya getirip denenmeyen bir şeyi deneyerek yine bir parfümden daha fazlasını ortaya koymak istedik. Diamond Collection’da yer alan ürünler aslında doğu ve batının harmonisidir. Ne çok oryantal ne de çok Avrupai içeriklerle oluşturulmuştur. Melez ırkların farklılığına, ayrıcalığına ve güzelliklerine sahip bir sentezdir. Ahenk ve uyumla birleştirilmiş kültürlerin zenginliğidir bu koleksiyon. Parfüm kültürünün birleştirici bir sanat dalı olduğunu betimlemektedir.