Ferragamo’nun 2024 İlkbahar/Yaz kampanyası, markanın kreatif direktörü Maximilian Davis’in Ferragamo kadınını tanımlayan çalışmalarının bir uzantısı niteliğini taşıyor. Kampanyanın yıldızı Natalia Vodianova’yı, geçtiğimiz yıllarda kendi benliklerinin rahatlığında fotoğraflanan kadınlarla bir ikonografi serisi yaratmasıyla tanınan İtalya sanatçı Vanina Sorrenti fotoğrafladı.
Maximilian Davis kampanyayı, “Geçmişim, yetiştirilme tarzım ve köklerim, hayatımdaki kadınların etkisi ve varlığı etrafında şekillendi” sözleriyle anlatıyor. “Vanina’nın çalışmaları kadınları doğal ortamlarında, kendilerini en rahat hissettikleri yerde gözlemlemeye dayanıyor. Onun bakış açısı ve fotoğrafladığı kadınların rahatlığı o kadar etkileyici ki, ben de çalıştığım ve giydirdiğim kadınların böyle hissetmesini sağlamak istiyorum.”
Çabasız şıklıkları ile bilinen Karayipler ve İtalyan tarzları arasındaki paralelleri irdeleyen 2024 İlkbahar/Yaz koleksiyonundan izler, kampanya çekimlerinde kullanılan mekanlara da yansımış; ahşap parke zeminler ve yüzyıl ortası mobilyaların canlı renklerle buluşması kendine has, dingin bir hava yaratıyor.
Birbiriyle benzeşmeyen dünyalar arasında denge kuran koleksiyonun ruhu; incelikle işlenen keten ve pamuk kullanımında, heykelsi ahşap aksesuarlarda ve doğal kumaşlarla inşa edilen siluetlerde kendini gösteriyor. Hug çantada, optik beyaz Fiamma çantanın detaylarında ve topuklu mule terliklerde karşımıza çıkan gök mavisi vurgular Karayiplerin ruhunu temsil ederken, Ferragamo arşivlerinden çıkan yeni Cage topuklar, İtalyan modernizmini simgeliyor.
Hikayenin merkezinde, kampanyadaki varlığıyla Ferragamo ilkelerini temsil eden Natalia Vodianova yer alıyor. “Benim için önemli olan; bir parçanın oran, yapı ve siluet olarak giyen kişiye güç verecek şekilde tasarlanmış olmasıdır” diye ekliyor Maximilian Davis. “Her parça, kendine yakışanı giymenin verdiği rahatlık hissini taşımalıdır.”