Selin Koç, markası Sculpture ile dikkat çekiyor. Doğayı ve tekstil üreticilerinin sağlığını ön planda tutan ürünler, Antakya’nın tarihi sokaklarında bulunan eski bir evde üretiliyor.
Selin Koç, Yeditepe Üniversitesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü’nü bitirdi. Daha sonra Istituto Marangoni’nin burs yarışmasıyla, burs kazanan tek öğrenci olarak Fashion & Luxury Brand Management yüksek lisansını Milano kampüsünde tamamladı. Eğitimini bitirdikten sonra Boyner Holding’in çeşitli markalarında satın alma, tasarım ve ürün yönetimi departmanlarında çalıştı. Ardından Sudi Etuz markasının baş tasarımcılığını üstlendi. 2020 Ocak ayında markası Sculpture’ı kurmak için ilk adımları attı. Sculpture ‘slow fashion’ tanımına uyabilen, satıcıya, tüketiciye, özellikle üreten insana ve ekosisteme duyarlı, şeffaf bir marka. Teknolojik gelişmeler; insanların her şeye çok hızlı ulaşmasına, görmesine, sahip olmak istemesine sebep oluyor.
Ayrıca bu durum çok fazla mikro trendin hayat bulmasına ve kısa sürede modası geçen dayanıksız tekstil ürünlerinin üretimine sebep oluyor. Geleneksel üretim faaliyetlerinin durdurulması beraberinde yaratıcılığımızı besleyen kültürel mirasımızdan kopmamıza neden oluyor. Bu sebeple tamamen elle yapılmış bir dantelin sonraki nesil tarafından bilinmemesini ortadan kaldırmak, markanın kurulma amaçlarından en önemlisi. Ayrıca süregelen moda üretimi, tedarik zincirinin agresif ve hızlı bir şekilde ilerlemesinin neden olduğu, üretmekten çok tüketen sisteme duyulan endişeyi ortadan kaldırmak da markanın kurulma amaçlarından. Sculpture’ın hedefi unutulmaya yüz tutmuş geleneksel teknikleri çağdaş giyime entegre etmek. Ürünleri Fashfed, Gizia Gate, Faraway, Lokal Hareket, Akmerkez’de Côté Bistro ve Sculpturebrand.com’da yakından görebilir ve inceleyebilirsiniz.