Çok yönlü, üretken ve daima yeninin peşinde! Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz Bourz Content & Communications’ın kurucusu Bengü Arslan Esin ile keyifli ve ilham verici bir sohbet gerçekleştirdik.
Bize öncelikle kendinizden bahsedebilir misiniz?
Anne ve babamın milli sporcularımızdan olması nedeniyle dünyaya gözlerimi açtığım andan
bu yana sporla iç içeyim. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden Spor Bilimleri ve İletişim Fakültesi’nden Radyo- Televizyon alanlarında çift anadal eğitimimi tamamladım. FIFA’dan Spor Yönetimi yüksek lisansına ve Bahçeşehir Üniversitesi’nden de Executive MBA derecesine sahibim. 2011-2018 yılları arasında TFF bünyesinde çeşitli görevlerde bulundum ve UEFA Kulüp Lisans ve Finansal Fair Play Sorumlusu pozisyonunda çalışırken erkek egemen spor kariyerimi noktalayıp kendi kanatlarımla uçmaya karar verdim. Ve ismini İngilizce “Be Ours” (Bizim markalarımızdan biri ol) kelimelerini kaynaştırarak yarattığım Bourz macerası başladı.
Kurucusu ve ajans başkanı olduğunuz Bourz’u sektörde farklı kılan nedir?
Bourz, stratejik marka iletişim danışmanlığı, PR, etkinlik yönetimi ve konsept sosyal medya içerik yönetimi danışmanlığı yapıyor. 20’ye yakın sektörde deneyime sahip. Geniş bir influencer ağı ve editoryal ekibi var. Bourz’u rakiplerinden ayıran en önemli özelliği müşteri memnuniyetinin en üst seviyede olması ve özenle düşünülmüş konsept projeleri diyebilirim.
Bourz’un hizmetleri arasında olan Star Strategy nedir?
Star Strategy Bourz’a özel bir hizmet kalemi diyebiliriz. İş, sanat ve cemiyet hayatından star isimler yaratmak adına özel ekibi olan bir hizmet kalemimiz. Markaların ve kişilerin Star Strategy ile farklılıklarını ortaya çıkartıp çekiciliklerini artırıyoruz.
Bugüne kadar içinde olmaktan en keyif aldığınız projeler nedir?
Bourz ekibi olarak Avrupa Birliği’nin Türkiye’deki iletişim ve etkinlik faaliyetlerinin içerisinde aktif olarak görev alıyoruz. Avrupa Birliği’nin ve Birleşmiş Milletler’in Türkiye’de finanse ettiği projelerin yönetiminin iletişim süreçlerini de yürütüyoruz. Geçtiğimiz ay ikinci kez, 12. İnsan Hakları Kısa Film Yarışması ve Avrupa Film Günleri’nin kampanya yöneticisi olarak muhteşem bir ekiple gençlere ve sanat severlere dokunan, ilham dolu bir kampanyaya imza attık. İnsana dokunan ve fayda yaratan her iş, beni işime daha çok âşık hâle getiriyor.
Z kuşağı ve bu kuşağın tüketim alışkanlıkları hakkında neler düşünüyorsunuz?
İletişim denildiği zaman artık satın alma konusunda karar mercinin Z Kuşağı tüketiciye dönüştüğü bir dünyada yaşamaya başladığımızı kabul etmek gerekiyor. Bu kuşak, kendinden önceki nesillere kıyaslanacak olursa majör farklılıklar barındırıyor. Her şeyden önce Z kuşağı mensupları, akıllı telefonlar dünyasına doğdu. Bunu asla göz ardı etmemek gerekiyor. Bundan böyle, görev tanımımız, her soruyu sorabilecek kadar cesur ve en ince detayı araştıracak kadar meraklı bir tüketici kitlesinin dünyasına girmek ve o dünyada gerçek bir kanı oluşturmaktır. Z kuşağında gerçek kanı oluşturma prosedürü de önceki nesillerden farklıdır. Bizden önceki kuşaklar için satın alma kararını etkileyen en önemli faktör en kaliteli ürünün uygun fiyata sunulmasıyken, bizim neslimiz kişiye özel veya kişiselleştirilebilir ürünlerin cazibesine kapıldı. Bugün ise Z kuşağını cezbetmenin en kilit noktası onlara gerçek bir deneyim yaşatmak. Z kuşağı ancak deneyimlediği markalar hakkında gerçek kanı sahibi oluyor ve belki de bu markalar arasında bile pek azı ile müşteri sadakati anlamında bağ kuruyor.
Başarınızın sırrını birkaç maddeyle özetler misiniz?
Hiçbir zaman benmerkezci olmadım. İşimle ilgili bir karar alırken veya Bourz’un temsil ettiği markalara danışmanlık verdiğim noktada asla kendimi düşünmem. Ortaya koyduğum sadece işin ilerlemesine yönelik fikirdir. Denemekten asla korkmam. Kariyer yaşantımda majör bir başarısızlığım olmadı çok şükür. Ancak böyle bir şey olsaydı da bunu bir felaket olarak nitelendirmez, tam tersi ders alınacak bir tecrübe olarak görürdüm her zaman.
Çevrenizde her saniye beliren ve kaybolan, çoğu zaman geçip gittiğiniz, dönüp bakmadığınız her detayın bilgi verdiğini, hatta ilham kaynağı olabileceğini unutmayın. Yakaladığınız her veriyi daha sonra gerekli olduğunda kullanmak üzere kayıt altına alın.
Şık bir gardırobunuz var ve stilinizle dikkat çekiyorsunuz. Bir stil danışmanıyla mı çalışıyorsunuz, merak ediyoruz?
Hayır, kendi gardırobumu kendim yönetiyorum. Lüks sektöründe birçok giyim, takı ve mücevher markasına da hizmet verdiğimiz için trendleri bir sezon öncesinden biliyoruz. Bu da işimi oldukça kolaylaştırıyor diyebilirim. Sezon trendlerini, vintage parçalarla kombinlemeye bayılıyorum. Anneanne ve annemin dolabından pek çok ikonik parçam var ve bunlara kombinlerimde de sıkça yer veriyorum. Birkaç imza ürün için özel bütçe gerekiyorsa yaratmalı, bir parçaya tadilat yapılacaksa terziye götürüp üzerinde prova ettirmeli. Gardırop yönetimi neredeyse yarı zamanlı bir iş gibi… Ben genellikle kombinlerimi anahtar parçalar üzerine kurguluyorum. Ton sür ton kombinlerimin yanı sıra canlı renkleri yan yana getirerek cesur görünümler de oluşturuyorum.
Bourz’un hedefleri neler, yeni yıl planları arasında neler bulunuyor?
Bourz, yılı harika başarılarla bitiriyor. Global ve köklü markaları network’üne katmanın gururunu yaşıyor. Yeni yılda da planladığımız yepyeni projelerimiz var. Büyük bir heyecanla ve şevkle onları hayata geçirmek için çalışacağız. Danışmanlık vermiş olduğumuz markaların ve kişilerin yıldızını parlatmak her zaman öncelikli hedeflerimiz arasında olacak. Markalarımızı mutlu edecek yeni teknolojik yatırımlar ve projeler geliştirmek Bourz’un 2023 planlarının arasında başı çeken madde diyebilirim!