Anaslide

SELFIE BAĞIMLILIĞINDA HANGİ KATEGORİYE AİTSİNİZ?

İletişimciler “İletişimciler” takipçilerine mesajlarını iletmek/okutmak için selfienin gücünden yararlanıyor. Mesela Amerika’da başkanlık seçimi döneminde; oy verdiklerini ve takipçilerinin de vermesi gerektiği mesajıyla selfielerini paylaşanlar bu kategoriye giriyor. Aynı şekilde doğa sorunlarına dikkat çekmek için; selfie paylaşan Leonardo DiCaprio da başka bir örnek. Communicators share selfies as a way to connect with and open a dialogue with their followers. “They’re all about two-way communication,” explained co-author Maureen Elinzano. The recent election serves as a good opportunity for this kind of selfie-taker. The study cites the example of those who shared photos of themselves wearing “I Voted” stickers with the purpose of sparking political conversation or urging others to vote. Leonardo DiCaprio, whose Instagram is almost exclusively dedicated to environmentalist causes, would also be considered a communicator.

WAKE UP MONSTER 18+ go out and #vote #mygirl #imwithher #my #vote #govote ?????❤️❤️❤️❤️???

xoxo, Joanne (@ladygaga) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()