90’lı yıllar: EVET, HEM DE SONUNA KADAR!
Cinsellik günlük sohbetlerin arasına sızmaya başladı… Sevdiği kişinin yerine başkasını koyma pahasına bile olsa orgazm ön planda tutuluyordu. Kadın dergileri tatmin olmanın sırlarını merakla okunan seks konularında ele alıyordu. 90’lı yıllarda Marie Claire Türkiye’de yayımlanan Kadın Cinsel Organının Esrarı ya da Libidonuzu Ateşleyecek 10 Öneri gibi konular arşivimizin tozlu rafları arasında rastladıklarımızdan sadece bazıları… Cazibeli erkeklerin rol aldığı prezervatif reklamları ise yine ilk kez bu dönemde yayınlandı. Haz kanıksanarak istatiksel olarak ele alınıyor ve toplumsal söylemlerde daha sık telaffuz ediliyordu. Diğer yandan iffetli olmak da gündemdeydi. Aslında herkes kendine bir eş arıyordu. Kadınlar daha seçimlerini çok daha titizlikle yapsalar da, seks hayatları çok daha renkli geçiyordu. Öyle ki Janine Mossuz-Lavau’nun: “Kadınlar medya, seksologlar ve bu konuyla ilgili demeç verenlerin dayatmalarını değil kendi içgüdülerinin sesini dinliyordu” sözleri bunu doğruluyor. Lavau; 90’ların cinsellik anlayışına dair düşüncelerine şöyle devam ediyor; “Önceden cinsellik bir beraberliğin sürdürülmesine dayanıyordu. Ancak uzun zamandır seks yapmayan ‘mutlu çiftler’in sayısı hiç de az değildi. Cinsellik görsel dünyada sunulan imajlardan çok daha karmaşıktı aslında…”