MODA

Mango Satış Noktalarını Artırıyor

Avrupa’daki mağazalar yeniden açılıyor: Almanya, Avusturya, Hollanda, Çek Cumhuriyeti, Letonya, Gürcistan, Kıbrıs ve Ukrayna’nın da bu hafta eklenmesiyle şirket; halka açılan 100’den fazla satış noktasına sahip olacak.

Kapasite kontrolü, çalışanlar ve müşteriler için koruyucu ekipman sağlanması gibi olağanüstü güvenlik önlemleri alınacak.

BARSELONA, 21 NİSAN 2020 – Mango’nun ticari faaliyeti, Avrupa’daki mağaza ağının yeniden açılmasıyla, COVİD-19 krizindeki dönüm noktasına ulaştı. Almanya, Avusturya ve Hollanda gibi ülkeler yerel yönetimler kısıtlamaları azalttı ve önümüzdeki birkaç gün içinde mağazalar zincirinin bir kısmı yeniden halka açılacak. Yeniden açılan ilk mağazalar, ülke yetkililerince Avusturya’da 4 ve Hollanda’da 16 mağazanın açılmasına izin verdiği bu iki ülkede bulunmaktadır. Bu hafta boyunca şirketin, Hollanda’da geriye kalan 16 ve Almanya’da da 42 mağazasının daha açılması planlanıyor. Bu açılışlara Çek Cumhuriyeti, Letonya, Gürcistan, Kıbrıs ve Ukrayna’daki 27 mağaza da eklenecek.

Satış noktalarına, COVID-19 salgınının daha az etkili olduğu ve mağazalarını hiçbir zaman kapatmayan Finlandiya, Norveç, İsveç, Güney Kore, Endonezya ve Belarus gibi 17 ülkedeki 62 mağaza da ekleniyor. Benzer şekilde, Çin gibi ülkelerde de son haftalarda yeniden açılmış 53 satış noktası bulunmakta.

Toplamda Mango, halka açık bulunan 135 satış noktasına sahip. Bu sayının içinde bulunduğumuz Nisan ayında yaklaşık 483 artarak, 621’e ulaşması bekleniyor.

Mango’nun önceliği, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlığıdır. Yerel kanunlara uygun olarak, mağazalardaki insan kapasitesinin kontrolü, mağazaların sürekli temizliği, çalışma saatlerinin sınırlandırılması ve mağazalara koruyucu ekipman temini de dahil olmak üzere, tüm satış noktalarında çalışanları ve müşterileri için olağanüstü koruma, güvenlik ve temizlik önlemleri almıştır.

Dağıtım mevcut durumdan pek etkilenmediğinden, teslimatları (kısıtlı bazı alanlar hariç) gerçekleştiren Mango, bu süre boyunca online satışları aktif bir şekilde devam ettirdi. Şirket, müşterilerine odaklandı ve hizmetlerini mevcut duruma uyarladı.  Örneğin iade sürelerini uzattı ve mağazadan gönderi teslim alma hizmetinin, mağazalar yeniden açıldığında yapılmasına izin verdi. Depo ve nakliye şirketlerinde, işlerin yerine getirilmesinde, müşteriler ve çalışanlar için maksimum güvenlik sağlamak amacıyla gerekli önlemler alındı.

2019 mali yılı sonunda online satışlar, şirketin toplam faturalama miktarının neredeyse %24’ünü oluşturmaktadır.