Prada Grubu, Versace’yi Capri Holdings’ten satın almak üzere kesin bir anlaşmaya vardığını duyurdu. 1978 yılında Milano’da kurulan Versace, dünyanın önde gelen uluslararası moda evlerinden biri olarak İtalyan lüksünün simgesi konumunda. Güçlü marka bilinirliği üzerine kurulu olan Versace, lüks moda dünyasında kendine özgü bir varlık olarak öne çıkıyor. Modanın tarihine derinlemesine kök salmış olan marka, günümüzün ve geleceğin ruhunu yakalama konusunda yüksek bir potansiyele ve sezgiye sahip.
Çok kolay tanınabilen estetiğiyle Versace, Prada Grubu’nun portföyüne güçlü ve tamamlayıcı bir katkı sunuyor ve birçok değer yaratma alanı üzerinden önemli bir büyüme potansiyeli taşıyor.
1,25 milyar euro‘luk bir anlaşmayla Prada bünyesine katılan Versace, kendi yaratıcı kimliğini ve kültürel özgünlüğünü korumaya devam edecek. Aynı zamanda, grubun yıllardır süregelen yatırımlarla güçlendirilmiş platformundan; sanayi altyapısı, perakende uygulamaları ve operasyonel uzmanlık gibi alanlarda tam destek alacak.
Prada Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Patrizio Bertelli, konuyla ilgili şöyle konuştu:
“Versace’nin Prada Grubu’na katılmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Yaratıcılık, zanaatkârlık ve mirasa duyduğumuz ortak bağlılık doğrultusunda bu ikonik markayla yeni bir sayfa açmaya hazırız. Cesur ve zamansız estetiğini kutlayarak onu yeniden yorumlamayı hedefliyoruz. Aynı zamanda, uzun yıllardır süregelen ilişkilerle ve yatırımlarla güçlendirdiğimiz sağlam platformumuzla Versace’ye destek olacağız. Organizasyonumuz bu yeni dönemi yazmak için hazır; Grubun değerleriyle yola devam ederken, aynı zamanda kararlı ve odaklı bir şekilde yolumuza devam edeceğiz.”
Grup CEO’su Andrea Guerra ise şunları ekledi:
“Versace’nin satın alınması, Grubumuzun evrimsel yolculuğunda yeni bir adımı temsil ediyor; farklı ve tamamlayıcı bir boyut ekliyoruz. Altyapımız güçlü, markalarımızın organizasyonlarını dikey olarak yapılandırdık ve süreçlerimizi güçlendirdik. Bu yeni bölüme başlamaya hazır hissediyoruz. Versace’nin büyük bir potansiyeli var. Bu yolculuk uzun sürecek ve disiplinli bir uygulama ile sabır gerektirecek. Bir markanın evrimi her zaman zaman ve sürekli odak ister. Capri Holdings’e, bu harika markanın mirasını koruyup geliştirdiği için teşekkür etmek isterim. Sektördeki belirsizliklere rağmen, geleceğe güvenle bakıyoruz; uzun vadeli stratejik vizyonumuza odaklıyız.”
Markanın Prada Grubu’na dahil olması ve Donatella Versace’den sonra yeni kreatif direktörü Dario Vitale ile çıktığı yeni yolculuk, moda dünyası için yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.