L’Oréal Professionnel Marka Müdürü Selen Tütüncüoğlu ile sektörün ve kuaförlük mesleğinin geleceğini şekillendiren en büyük buluşmalardan biri olan Hairtopia etkinligi hakkında konuștuk.
Profesyonel saç sektörünün en büyük buluşmalarından biri olan Hairtopia’dan bahsedebilir misiniz?
L’Oréal Professionnel olarak profesyonel güzellik sektörünün ve kuaförlük mesleğinin geleceğini şekillendirmek amacıyla hayata geçirdiğimiz Hairtopia, sektörün en büyük buluşması. Hairtopia’yı planlarken amacımız sektörde yankı uyandıran, fark yaratan, ilham veren bir etkinlik yaratmaktı. İlkini geçtiğimiz yıl düzenledik ve beklediğimizin de ötesinde yoğun bir ilgi ile karşılandı. Bu yıl ikincisini Hairtopia.2 adı ile 3 Haziran Pazartesi günü Volkswagen Arena’da gerçekleştirdik. En yeni saç tekniklerini, teknoloji, gelecek ve profesyonel güzelliği bir araya getiren Hairtopia, gün boyu birbirinden farklı konuşmacılar ve ilham veren saç şovlarına ev sahipliği yaptı. 500’den fazla kuaför, 100’den fazla basın ve influencer’ı ağırladı. Hairtopia’nın artık gelenekselleşme yolunda adım attığını görmek, sektörün heyecanla ve merakla beklediği bir etkinlik haline gelmesinden büyük gurur duyuyoruz.
Sektörün geleceğini şekillendiren en büyük buluşmalardan biri olan Hairtopia’da gün boyu konuşma yapan değerli isimleri ve panel konularını nasıl belirlediniz?
Hairtopia.2 için alanında uzman isimlerin konuşmaları, saç uygulamaları ve workshop’lar ile sektöre ilham veren ve yeni bakış açıları kazandıran dopdolu bir program hazırladık. Trevor Sorbie Academy eğitmenleri, düzenledikleri masterclass’lar ile yeni balyaj teknikleri, en yeni kesim ve şekillendirme tekniklerini sahnede canlı olarak uyguladı. Psikolog Beyhan Budak, stres yönetimi ve iş-yaşam dengesi konularında tavsiyelerini aktarırken, MM BahçecikSalon Kurucusu Metin Bahçecik, sektörde başarılı olmanın yollarını katılımcılarla paylaştı. Tiktok Türkiye İçerik İşbirliklerinden Sorumlu Müdür Ece Marangoz ve Kuaförler Derneği Başkanı & Sabit Akkaya Salon Kurucusu Sabit Akkaya ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdi. Tasarımcı Nihan Peker, “Saçın Stylingte Önemi” konulu oturumda, moda ve saç trendlerinin stil üzerindeki etkisine dikkat çekti. Ayrıca Nihan Peker’in couture terziliği L’Oreal Professionnel’ın tekno-güzelliğin geleceği vizyonuyla harmanladığı özel koleksiyon, L’Oréal Professionnel artistik ekibi Le Collectif’in ilham verici saç tasarımları eşliğinde düzenlenen defile ile tanıtıldı. Mekan geneline kurduğumuz deneyim alanlarında ise en yeni ürün ve teknolojilerimizi katılımcılarla buluşturduk.
“Hairtopia, mesleğin geleceğini şekillendiren sektörün en büyük buluşması.” -Selen Tütüncüoğlu
Trevor Sorbie Brighton Direktörü Giuseppe di Rosa ve Trevor Artistik Eğitim Direktörü Ryan Forsythe uygulamalı eğitimler verdi. Eğitici seminerlerin mesleğe faydaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Trevor Sorbie, kuaförlük dünyasının efsane isimlerinden biri. Sektörde eğitim ve yenilikçiliği teşvik etmek amacıyla kurduğu ve kendisi ile aynı adı taşıyan Trevor Sorbie Academy ise dünya çapında düzenlediği eğitim programları ve seminerlerle kuaförlük mesleğini daha ileri taşımayı amaçlayan sektörün en önemli eğitim merkezleri arasında. Hairtopia.2’de bu önemli akademinin iki eğitmenini ağırladık, sahnede iki uygulamalı masterclass gerçekleştirdiler. Masterclass’ların ilkinde Trevor Sorbie Brighton Direktörü Giuseppe di Rosa, yeni balyaj tekniklerini tanıttı, en son trendleri uygulamalı olarak katılımcılarla paylaştı. Diğer masterclass’ta ise Trevor Sorbie Artistik Eğitim Direktörü Ryan Forsythe, en yeni kesim ve şekillendirme tekniklerini sahnede canlı olarak uyguladı. Her iki masterclass’ta Hairtopia’nın en çok ilgi uyandıran ve merakla izlenen oturumlarından oldu.
Hairtopia 2024, özel bir moda şovuna da ev sahipliği yaptı. Nihan Peker for L’Oréal Professionnel koleksiyonu özel bir defile ile tanıtıldı. L’Oréal Professionnel artistik ekibi Le Collectif de ilham verici saç tasarımları ile eşlik etti.
Tasarımcı Nihan Peker, estetiği couture terzilikten ilham alan daha güçlü detaylarla dengeleyen feminen tasarımlarıyla tanınan önemli bir modacı. Hairtopia.2 için Nihan Peker ve L’Oréal Professionnel artistik ekibi Le Collectif, L’Oreal Professionnel’ın tekno-güzelliğin geleceği vizyonundan hareketle ilham dolu yaratıcı bir iş birliğine imza attılar ve çok özel bir koleksiyon yarattılar: Nihan Peker for L’Oréal Professionnel. Bu özel koleksiyon, Hairtopia’da yine çok özel bir defileyle sergilendi. Nihan Peker’in birbirinden muhteşem tasarımlarını sergileyen mankenlere, 11 kişiden oluşan L’Oréal Professionnel artistik ekibimiz Le Collectif ve ilham verici saç tasarımları eşlik etti.
Sektöre gerçekten ilham veriyorsunuz. Nasıl geri dönüşler aldınız? Gelecek yıl için planlarınız neler?
İlk Hairtopia’da olduğu gibi ikinci Hairtopia’nın da gördüğü yoğun ilgi ve aldığı olumlu geri dönüşler bizi çok mutlu etti. Gelecek yıl için şimdiden çalışmaya başladık, ilham veren ve ufuk açan yepyeni içerikle sektörle yeniden biraraya gelmek için sabırsızlanıyoruz.
L’Oréal Professionnel ürünlerinin Türkiye güzellik pazarındaki konumundan bahsetmeniz gerekirse neler söylersiniz?
L’Oréal Professionnel olarak yılların getirdiği deneyim ve uzmanlıkla, profesyonel saç artistlerine ve profesyonel güzellik tüketicilerine en yüksek kalitede ürünler sunuyoruz. Ürün yelpazemiz, saç bakımından renklendirmeye, stil vermeden onarıma kadar geniş bir spektrumda ihtiyaçları karşılıyor. Türkiye’deki güzellik pazarında, sürekli olarak en yeni teknolojileri ve trendleri takip ederek müşterilerimize en güncel ve etkili çözümleri sunuyoruz. Bu doğrultuda, sürdürülebilirlik ve çevre dostu yaklaşımlarımızla da fark yaratmayı hedefliyoruz. Güzelliğin aynı zamanda etik bir sorumluluk olduğuna inanıyoruz. L’Oréal Professionnel olarak, Türkiye’deki güzellik sektörünün gelişimine katkıda bulunmak ve profesyonellerin yetkinliklerini artırmak için eğitim programları düzenliyor, sektördeki yenilikçi uygulamaları destekliyoruz. Markamız, sektördeki lider konumunu koruyarak, güvenilir ve tercih edilen bir iş ortağı olma misyonunu sürdürüyor.
L’Oréal Professionnel yenilikçi projeleri nelerdir?
L’Oréal Professionnel, L’oreal Grup’un kurucu markası. 115 yıldır kuaförler ve saç sanatçılarıyla birlikteyiz. Markamızın en önemli misyonlarından biri mesleğin ve sektörün gelişimine liderlik etmek. Bu amaçla pek çok proje hayata geçiriyoruz. L’Oréal olarak kendimizi sadece güzellik şirketi olarak tanımlamıyoruz, aynı zamanda tekno güzellik devriminin öncüsüyüz. Profesyonel güzelliği en yüksek potansiyeline taşımak için inovasyonlara öncülük ediyor, sektörü cesaretlendiriyor ve güzelliği profesyonellerle birlikte şekillendiriyoruz. Değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap veren ürün ve servislerimizle profesyonellerin sanatını desteklemek ve daha ileri taşımak en önemli görevimiz. Sunduğumuz ürün ve teknolojilerle kuaförlerin salonlarda sunduğu deneyimi ileri taşırken, teknik ve sosyal becerilerini geliştirmeye yönelik birçok eğitim projesi hayata geçiriyoruz, ayrıca eğitim ekibimizle salonlarda sık sık kuaförlerle bir araya geliyoruz. Sektöre yetenekli iş gücü kazandırmak için Kuaförler Derneği ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle Pro School projemizi gerçekleştiriyoruz. Sektörde kadın kuaför oranının Avrupa ortalamasından düşük olmasından hareketle eğitim ve mentorluk programı Kadın Profesyoneller Projesi’ni başlattık. Bu yıl üçüncüsünü gerçekleştireceğimiz projeyle 300’den fazla kadına ulaştık. Yeşil Salon projemizle su ve enerji tasarrufu, atık yönetimi konularında ilgililere yardımcı oluyoruz. Akıllı duş başlığımız Gjosa ile salonlarda %60 oranına varan su tasarrufu sağlıyor, ayrıca refill ürünlerimizle plastik atık oranını ciddi bir şekilde azaltmalarına yardımcı oluyoruz.