Çoğu kadının aklında ve hayatında önemli ve güvenilir bir marka olarak yer edinen “Orkid”, hem kadınların hayatında kaliteli ve kullanışlı bir marka olması ile hem de içerisinde yer aldığı önemli projeler ile kadınların hayatına dokunmaya devam ediyor. P&G’nin lider kadın bakım markası olan “Orkid”, kadınların hayatını kolaylaştırma motivasyonunun yanı sıra, uzun yıllardan bu yana hayatın farklı birçok alanında kadınlara desteğini esirgemeden gösteriyor. “Kuralları Baştan Yaz” sloganı ile başarılarla dolu yoluna devam eden Orkid, kadınlar için vazgeçilmez bir kişisel bakım markası olmasının yanı sıra, aynı zamanda spordan eğitime kadar, hemen her alanda kadınların desteklenmesi ve toplumda fark yaratmaları için uğraşıyor. Türkiye’deki kadınları hijyenik ped ile buluşturan Orkid, tüm kadınların özgüvenli, rahat ve güven içinde hareket edebilmesini amaçlıyor ve bu yoldaki hedeflerine ulaşmak için durmadan çalışıyor.
Deprem bölgelerine destekleri sürüyor
Orkid, kadınlar ile ilgili fark yaratan ve birçok markaya iyi birer örnek olan, önemli birçok projeye imza atıyor. Bunlardan bazılarından bahsedecek olursak, özellikle çok yakın zamanda ülkemizin yaşadığı 6 Şubat deprem felaketinde, deprem bölgesine olan destekleri. Bu konuda, P&G Türkiye, Orkid ve farklı birçok marka birlik olarak, yaşanan afetin ilk anından itibaren gereken desteği bölgeye en iyi şekilde vermeye çalışıyor. Resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte çalışarak deprem bölgesindeki kadınlara hijyenik ped desteği sağlayan Orkid, Head & Shoulders ile de iş birliği yaparak, afet bölgesine tuvalet karavanları ve duş konteynerleri gönderdi. Öte yandan Orkid, umut ve dayanışma farkındalığı ile deprem bölgesine olan desteklerini her gün daha da artarak sürdürmeye devam ediyor.
“Okula Devam” projesi büyüyerek devam edecek
Orkid’in kadınlar için imza attığı bir diğer önemli ve fark yaratan proje ise, “Okula Devam” projesi. Dört yıl önce yapılan bir araştırma, ülke genelindeki her 10 kız öğrenciden birinin ekonomik yetersizlik nedeni ile hijyenik pede ulaşamadıklarını, hatta bu nedenden dolayı okula devam edemediklerini ortaya çıkardı. Bu durum karşısında harekete geçen Orkid, genç kızları cesaretlendirerek eğitimlerine özgüvenle devam etmelerini sağlamak ve onları hayatın her alanında desteklemek adına TOÇEV (Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı) ile ‘’Okula Devam’’ projesine imza attı. Orkid, bu iş birliği ile genç kızlar için bugüne kadar yedi milyondan fazla ped bağışladı. Orkid, bu başarısının ve mutluluğunun yanı sıra, “Okula Devam” projesini giderek büyütmeyi hedefliyor.
Kadınları spor hayatında desteklemeye devam ediyor
Orkid’in İpsos ile yaptığı bir başka araştırma ise, genç kızların 5’te 1’inin, yalnızca okul ve sınavlara odaklanmaları, maddi yetersizlikleri ve yeteri kadar destek görmemeleri nedeniyle, hiç spor yapamadıklarını gösterdi. Orkid, sporun kadının hayatındaki öneminin farkında olması nedeniyle, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) ile iş birliği yaparak, “Oyuna Devam” kampanyasını hayata geçirdi ve Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki 20 okulda, 15 bin genç kıza spor ekipmanı dağıttı. Öte yandan, 2003 yılından bu yana da aralıksız olarak, A Milli Kadın Voleybol Takımı’mıza da “Cesaret Sponsorluğu” desteğini sürdürüyor. Bununla birlikte, ulusal ve uluslararası arenalarda büyük mücadeleler sonucu birçok başarıya imza atan Eczacıbaşı Kadın Voleybol Takımı’nın da iki yıldır sponsorluğunu üstleniyor.
İlke imza attı: İlk görme engelsiz regl takip uygulaması “PeriOsfer” i kurdu
Orkid, yukarıda bahsettiğimiz projeleri ile başarıdan başarıya koşarken, engelsiz marka anlayışı ile de ilklere imza atmaya devam ediyor. Orkid, Blindlook iş birliği ile PeriOsfer uygulamasını görme engelsiz hale getirerek, ülkemizdeki görme engelli kadınlar için eşit ve erişebilir bir kullanım sağlıyor. Orkid, farkındalık odaklı uzun soluklu projelerinin yanında, engelsiz marka anlayışıyla ilklere imza atmaya da devam ediyor. Orkid, Blindlook iş birliği ile PeriOsfer uygulamasını görme engelsiz hale getirerek, ülkemizdeki görme engelli kadınlar için eşit ve erişebilir bir kullanım sağlıyor. Bu gelişme ile birlikte, artık görme engelli kadınlar da PeriOsfer uygulaması üzerinden simülasyonlara erişim sağlayabiliyor, Blindlook’un sesli haritalama teknolojisi sayesinde uygulama sekmeleri ve detaylarını sesli olarak dinleyebiliyor. Bu farkındalık projesi ile Orkid, 2022’de 30 bine yakın görme engelli kadına erişilebilir bir hizmet sağlamış oldu. Son olarak şunu söyleyebiliriz ki, Orkid, kadınlar için yalnızca hijyenik ped sağlama görevini üstlenmiyor, bunun yanı sıra kadınların toplumdaki yerinin ve geleceğini daha iyi hale getirebilmek amacıyla elinin taşın altına her zaman koyuyor!