Yapılan bir araştırmada, dünya genelinde kadınların üçte ikisinin yaş aldıkça özgüvenlerinin ve kendilerine olan saygılarının arttığı belirtildi. Bu aydınlatıcı raporun ardından Marie Claire, yaşlanmanın güzelliğini kutlamak için Avon ile bir araya geldi.
Dürüst olmalıyız ki; güzellik sektörü yaşlanma hakkında konuşmak için pek de parlak bir geçmişe sahip değil. Botoks, mikro iğneleme gibi farklı kozmetik uygulamalar ile özel formüllü cilt kremlerinin yanı sıra yaşlanmanın kaçınılmaz belirtileri sürekli ‘düzeltilmeye’ çalışılıyor. Üstelik bu, kadınlara çok maliyetli çözümler ile sunuluyor.
Cildimizde kırışıklık olmamalıdır, kaz ayakları daha az gülerek engellenmelidir, pigmentasyon ve dokudan bahsetmeye cesaret bile etmeyin! Çünkü daha genç olmak her zaman daha iyidir…Peki ya bu dayatmaların Avon’un yeni Yaşlanmanın Gücü kampanyasıyla bir alakası var mı?
Kadınların yaşlanma konusunda gerçekte ne hissettikleri konusunda güzellik sektörünü bilgilendirmeyi amaçlayan Avon, bilim insanları ve uzmanlardan oluşan ekibiyle hepimizin gizliden gizliye bildiklerinin istatistiksel kanıtını sunuyor: kadınlar 40lı yaşlarında ve sonrasında en özgün ve güçlü benliklerine kavuştuklarını hissediyor!
İçindekiler
Peki tüm bunlar neyle ilgili?
40 yaşından sonraki yaşamın zorlukları olduğu kesin. Ancak Avon’un raporuna göre, çoğu kadın yaşlanmayı güçlerini artırmak için bir fırsat olarak görüyor.
Avon’un anketine katılan kadınların %67’si yaşlandıkça özgüvenlerinin arttığını hissettiklerini söylerken, %64’ü de öz saygılarının yükseldiğini belirtti.
Bu durum her yaştan kadın için geçerli olsa dahi yaşlanmaya yönelik tutumlardaki en belirgin değişim 40lı yaşlardaki kadınlar arasında görülmüş. Bu kadınların % 61’i kendilerini daha güçlü hissettiklerini, % 66’sı kendi hayatlarının kontrolünü daha fazla ellerinde tuttuklarını ve % 55’i de gençken olduklarından daha rahat hissettiklerini belirtmiştir.
Peki bu değişime sebep olan neydi?
Pandemi öncesinde her şey kadınların sorumluluğundaydı. Ancak Avon’un araştırmasına göre, artık tutkumuz sadece sahip olduklarımızı kucaklamak ve kendi bedenimizde kendimizi rahat hissetmek. Bu araştırmaya katılan kadınların neredeyse dörtte üçü tam da bu düşünceyi destekleyerek, pandeminin hayatın kırılgan olduğunu ve yaşlanmanın takdir edilmesi gereken bir şey olduğunu fark etmelerini sağladığını söyledi. Daha da güzeli, kadınların üçte ikisi yaşlanmaktan korkmadığını da ekledi.
Bu kadınlar arasında ödüllü gazeteci Poorna Bell, Mother Pukka bulucusu Anna Whitehouse, İngiltere Olimpiyat sporcusu Michelle Griffth Robinson, Güney Afrikalı iş kadını ve şarap üreticisi Ntsiki Biyela ve Avon Temsilcisi Katie Joynson yer alıyor. Avon ve Marie Claire arasındaki özel podcast ortaklığının bir parçası olarak, MC Genel Yayın Yönetmeni Andrea Thompson ile ebeveynlik, perimenopoz ve cilt bakımının temellerine geri dönmek hakkında konuştular.
“50 yaşımı geçtim ve kendimi harika hissediyorum”
Eski bir Olimpiyatçı olan yaşam koçu Michelle Griffith Robinson, “Artık 50 yaşımı geçtim ve kendimi kesinlikle harika hissediyorum!” dedi. “Evet, hormonlarım hala allak bullak ve bazen kafam çok karışık, unutkanım ama genel olarak kendimi harika hissediyorum.”
Benzer bir duygu, 40 yaş sonrası yaşamın çok farklı olduğunu belirten ödüllü gazeteci ve kampanyacı Poorna Bell tarafından da yinelendi.
“40’a girmenin eşiğindeyken, bunu pek iyi idare edemiyordum. Bunun aslında sonun başlangıcı olacağını düşündüm” dedi. “Ancak olan şu ki, tam anlamıyla 40 yaşıma girdiğim gün, bir şeylerin yerine oturduğunu hissettim.”
Mother Pukka’nın kurucusu Anna Whitehouse ise 40 yaşından sonra kişisel bakıma yaklaşımının nasıl değiştiğini anlattı:
“Sağlık, zindelik ve güzellik konularının çoğu pratik bir düzeye kaydı. Ancak pratik olmak donuk, renksiz ya da kişilikten yoksun olmayı gerektirmiyor. Artık sadece cildime değil, bir bütün olarak kendime yatırım yapmaya başladım” dedi.
Ortak düşünce
Hayatın her kesiminden “Yaşlanmanın Gücü” çalışmasına katılan kadın konuklarımızı birleştiren en önemli ortak düşünce, öz güvenin kendilerini ifade etmeden çok büyük bir güç olduğunun farkında olmaları.
Yapılan bu araştırmada Avon, kadınların cilt bakımına olan yönelimini daha net bir şekilde gözler önüne seriyor. Dünya çapında, cilt bakım alanında birçok buluşun da sahibi olan Avon, kadınlara erişilebilir fiyatlar ile kaliteli ürünler ve çığır açan yenilikler sunmaya devam ediyor.
Önemli ölçüde daha sıkı, pürüzsüz, sağlıklı ve parlak görünen bir cilt için sadece 7 günde 7 güçlü cilt faydası sağlamaya yardımcı olan Avon’un dünyaya özel Protinol™ teknolojisi ile güçlendirilen Renewal Power Serum, yaşlanma karşıtı harika bir ürün olarak tasarlandı. (Bunu, yakın zamanda denendiğinde, mevcut retinol bazlı ürünlerini Renewal Power Serum ile değiştireceklerini söyleyen her 4 kadından 3’ü de ifade ediyor).
Ancak bu ürünü rutininize eklemek için dünyaca ünlü bir şarap üreticisi ya da ödüllü bir yazar olmanıza gerek yok. Etkili olduğu kadar uygun fiyatlı da olan Avon’un güçlü serumu, 40 yaş üstü tüm kadınların güç veren faydalarından yararlanabilmesi için bütçenizi zorlamayacak harika bir üründür.
Yaşlanmanın Gücü podcast söyleşi serisini Spotify, Apple Podcasts, Amazon Music ve tüm diğer podcast platformlarından takip edebilirsin. Avon’un mucizevi ürününe de buradan ulaşabilirsin.
E, hala burada mısın?