Şirket, 28 Ekim’de gerçekleşen bir Facebook Connect etkinliği sırasında marka isim değişikliğini duyurdu.
Facebook, büyük bir marka değişikliğinin parçası olarak ana şirket adını Meta olarak değiştirdi. Facebook kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg, şirketin yıllık Connect konferansı sırasında yeni adını ve logosunu açıkladı.
Çevrimiçi bir sunumda Zuckerberg, insanların avatar olarak özgürce dolaşabileceği, sanal toplantılara katılabileceği, oyunlara katılabileceği, alışveriş yapabileceği ve sosyalleşebileceği, genellikle sanal gerçeklik başlıkları ve artırılmış gerçeklik kullanarak “metaverse” adını verdiği şeyi inşa etme planlarını açıkladı. Zuckerberg, “Metaverinin mobil internetin halefi olacağına inanıyoruz” dedi. “Kendimizi istediğimiz yerde hissedebileceğiz – aslında ne kadar uzakta olursak olalım insanlarla birlikteymişiz gibi.”
İsim değişikliği ve yeni Meta logosu yalnızca sosyal medya devinin ana şirketi için geçerli olacak ve Facebook, Instagram ve Whatsapp gibi bireysel platformlar mevcut adlarını ve logolarını koruyacak. Değişiklik, eski bir çalışan tarafından sızdırılan belgelere dayalı olarak Facebook’u çevreleyen bir dizi tartışma ve olumsuz hikayenin ortasında geldi.
Zuckerberg’e göre, şirket, erişimini sosyal ağların ötesine ve sanal gerçeklik gibi alanlara genişlettiğinden, “önce Facebook” bakış açısının aksine “önce metaverse” yaklaşımını benimseyecek.
“Facebook, dünyanın en çok kullanılan sosyal ağlarından biri. Ancak giderek, yaptığımız her şeyi kapsamıyor, ”dedi Zuckerberg. “Şu anda markamız tek bir ürünle o kadar sıkı bir şekilde bağlantılı ki, yaptığımız her şeyi temsil etmesi mümkün değil.”
“Zamanla, bir metaverse şirketi olarak görülmemizi umuyorum ve çalışmalarımızı ve kimliğimizi inşa ettiğimiz şeye bağlamak istiyorum” diye ekledi.
Zuckerberg, yeni bir blog yazısındaki değişiklikleri de tartıştı ve şirketin “bir sonraki bölümü” için “daha da sürükleyici” yeni bir platform vaat ettiğini yazdı.
Zuckerberg, “İnternet için bir sonraki bölümün başındayız ve bu, şirketimiz için de bir sonraki bölüm” dedi.
Metaverse ismi altında ilk kampanya
Markası yenilenen sosyal medya devi Meta, ilk marka kampanyasını yayınladı. Kampanyanın bir parçası olan reklam filminin adı ‘The Tiger & The Buffalo’. Reklam filmi, bir sanat galerisinde, insanların asılan tablolara baktığı bir yerde başlıyor.
Aniden, ‘Kaplan ve Bufalo’ resmi 4 kişinin dikkatini çeker. Kamera resme zoom yaptığında, film kaplanın konuşmasını gösterir ve resmi keşfetmek için daha derine iner. Resim incelenirken kuşlardan hayvanlara kadar her türün müzikle dans ettiği ve toplaştığı görülüyor.
Ve bir sonraki anda resme bakan 4 kişi başlarını sallayarak müziğin ritminin tadını çıkarırken adeta resmin içinde gibi hissederler. Filmin sonuna yaklaşırken, kaplan ve bufalonun başlarını sallayarak müzikten keyif aldıklarını ve ‘Bu çok eğlenceli olacak’ dediğini görüyoruz.