Sevgililer Günü’nde erkekler takı ve giysi alırken, kadınlar da giysinin yanında elektronik eşyayı tercih etti.
Gelişen teknolojiyle birlikte araştırma dünyasının değişen ve artan ihtiyaçlarını online anketlerle gideren havucum.com, platformuna kayıtlı olan binlerce kişiyle gerçekleştirdiği Sevgililer Günü anketinin sonuçlarını paylaştı.
Online anketlerle daha geniş bir kitleye ulaşarak araştırmaların daha kısa sürede ve daha az maliyetle gerçekleşmesini sağlayan havucum.com, binlerce kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği Sevgililer Günü anketinin bulgularını açıkladı. Katılımcıların yüzde 75’i Sevgililer Günü’nü kutladığını belirtirken, erkekler sevgililerine veya eşlerine en çok takı ve giysi almayı tercih etti. Kadınlar da elektronik eşyalara ve giysiye yöneldi.
30-40 yaş aralığındakilerin yüzde 84’ü Sevgililer Günü’nü kutluyor
18-25 Yaş aralığındaki katılımcıların yüzde 68’i özel günü kutladığını belirtirken, bu oran 30-40 yaş aralığında yaklaşık yüzde 84 seviyesine yükseliyor. 18-40 yaş arası katılımcıların tamamı, hediye olarak en çok giysiyi tercih ederken, yaş ortalaması 30’un üzerine çıktıkça takı alma oranının arttığı görülüyor.
Kadınlar yüzde 27 ile son model akıllı telefon, erkekler de yüzde 38 ile mücevher almak istiyor
Hem erkekler hem de kadınlar hediyelerini ağırlıklı olarak yaklaşık bir hafta önceden almayı tercih ediyor. Sadece yüzde 11’lik bir kesim, hediyelerini son dakika alıyor. Katılımcılara sevgililerine veya eşlerine en çok almak istedikleri hediye sorulduğunda kadınlarda yüzde 27 ile son model cep telefonu ve yüzde 14 ile araba öne çıkıyor. Erkeklerde ise yüzde 38 oranında tek taş pırlanta yüzük ve kolye ilk sırada yer alırken, arkasından yüzde 22 ile araba geliyor.
havucum.com Kurucu Ortağı Deniz Alpay, araştırmalarıyla ilgili şunları söyledi: “havucum.com olarak bugün yaklaşık 200.000 üyeye sahip platformumuzda gerçekleştirdiğimiz online anketlere binlerce kişi katılabiliyor. Tüm dünyada kutlanan Sevgililer Günü anketimize katılan kişilerin farklı sosyoekonomik statüde, farklı illerde ve farklı yaş aralıklarında olmasına dikkat ettik. Ankete katılanların yüzde 38’i erkek, yüzde 62’si de kadındı. Geliştirdiğimiz bu modelimiz sayesinde araştırmaya uygun kişileri çok daha kolay bir şekilde toplayabiliyoruz ve anketlerimizi geleneksel yöntemlere kıyasla çok daha geniş bir kitleyle, çok kısa sürede ve çok daha uygun maliyetle yapıyoruz.”