GÜZELLİK

Aveda Artık %100 Vegan!

Yüksek performanslı ve bitki destekli saç bakım markası Aveda, bugün markanın sürdürülebilirlik yolculuğunda yeni bir dönüm noktasını duyurdu: Tüm saç bakımı, saç boyası, vücut bakımı, makyaj ve aroma ürünleri artık %100 vegan. Aveda 1978’de kurulduğundan beri hayvan dostu, bal ve balmumu türevi içeren bazı ürünler haricinde ise bugüne kadar büyük oranda vegandı. Bugün, tüm dünyada, Aveda.com.tr’de ve Aveda yetkili salonlarında bulunan tüm ürünler artık %100 vegan!

Hayvansal içerikleri ürün formüllerimizden çıkarttık!

Vegan ürünler, herhangi bir hayvansal veya hayvansal türevli içerik olmadan üretilen ürünler olarak tanımlanıyor. Yukarıda bahsedilen bal mumu ve balın yanı sıra ipek, keratin, gliserin, bitkisel olmayan skualen, lanolin, kolajen ve karmin dahil olmak üzere bu tür birçok bileşen güzellik sektöründeki ürün formüllerinde kullanılıyor. Aveda, sınırlı sayıda üründe yalnızca bal ve balmumu türevi bileşenler kullansa da bu içerikleri formüllerden çıkarmak kolay değildi.

Aveda Global Ürün Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Christine Hall, “Balmumunu çıkarmak, Aveda formül geliştiricileri için en büyük zorluklardan biriydi, çünkü balmumu doku, yapı, renk ve pürüzsüzlük yaratmaya yardımcı oluyor. Özellikle dudak ürünleri için balmumunun yaygın bir alternatifi, petrolden elde edilen sentetik balmumudur. Ancak Aveda’da, doğal kaynaklardan türetilmiş bileşenlerin kullanımını en üst düzeye çıkarmaya kararlı olduğumuz için, bunun yerine performansı güçlü ve aynı zamanda dudaklarınızı iyi hissettiren benzersiz bir bitki bazlı yağ ve mum karışımı oluşturmayı seçtik. Aveda’nın Feed My Lips koleksiyonundaki ruj, parlatıcı ve dudak kalemleri geniş renk seçeneği ile artık balmumu içermiyor!” açıklamasında bulundu.

Balmumunun aroma üzerinde de etkisi var ve genellikle koku içeren ürünlerde bulunuyor. Aveda’nın Baş Parfümeri Kate Rosso, “Bazı aromalarımızda mutlaka balmumu kullanmamız gerekiyordu. Bu içerik bal peteğinden veya balmumu pastalarından çıkarılıyor. Tatlı, sıcak ve karmaşık bir nota sağlıyor ve kokunun “kalıcı gücünü” artırmaya yardımcı oluyor. Bu formülleri hayvansal olmayan türevli malzemeler kullanarak yeniden oluştururken ikonik aromalarımızın etkilenmemesini sağlamak adına çok çalıştık.” dedi.

Yapım Aşamasında Onlarca Yıl

Aveda içinde yaşadığımız dünyayı önemseme misyonuna uygun olarak, onlarca yıldır yeni çevresel sorumluluk kriterlerine güzellik sektöründe öncülük ediyor. Aveda, dünyanın ve çevrenin korunmasını kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında değerlendiren ve Ceres Prensiplerini imzalayan ilk şirkettir. 1989’dan bu yana, Aveda’nın çevresel misyon konusundaki kararlılığı devam ediyor: Ürünlerindeki hayvansal ve hayvansal kaynaklı içeriklerden arınarak yeryüzünde yaşayanları korumaya destek olmak marka için hayati önem taşıyor.

Aveda Global Marka Başkanı Barbara De Laere, “Aveda markasının arkasında, içinde yaşadığımız dünyaya özen gösterme misyonumuza sahip tutkulu ve enerjik bir ekip var. %100 vegan içeriklere geçişimiz, ürünlerimizi yeniden formüle etme ve paketlemeye başlarken bu ekibin sıkı çalışmasının bir sonucu. Arka plandaki bu çalışma üç yılı aşkın bir süredir devam ediyor ve bizim için büyük bir dönüm noktası. Minimum %90 oranında doğal yollardan elde edilen ve sürdürülebilirlik misyonumuzla formüle edilmiş yüksek performanslı ürünler yaratmak marka vaadimizin bir parçası. Aveda’da performanstan ödün vermeyen doğal türevli formüllere inanıyoruz: Tüm saç tipleri ve dokularının ihtiyacını karşılayabilen, sürdürülebilir, hayvan dostu ürünlere sahip olamamak için hiçbir neden yok!” açıklamasında bulundu.

Yüksek Performanslı Saç Bakımı

Aveda’nın saç bakımı, saç boyası ve saç şekillendirme konusundaki uzmanlığına ve ürünlerinin performansına güvenen dünya çapında 9.000’den fazla yetkili Aveda salonu, 50.000 saç artisti ve müşterileri var. Ürünler, hayvan dostu, vegan ve ortalama %90 oranında doğal türevli olmasının yanı sıra tüm saç tipleri ve dokuları için en rekabetçi sonuçları sunuyor.

●     botanical repair™: botanical repair™, saçı bitkilerin gücüyle dönüştüren yenilikçi 3 katmanlı saç onarım teknolojisi ile güçlendirilmiş, %93 oranında doğal türevli hem perakende hem de profesyonel ürünlerden oluşan yüksek performanslı, vegan bir koleksiyon. Bitki destekli moleküller, saçın çekirdekteki gücünü ve bütünlüğünü güçlendirmek için kritik olan bağları çoğaltarak saçı onarmaya yardımcı olurken, besleyici bir makro yeşil karışım, kırılmayı önlemek için kütikülü çözer ve pürüzsüzleştiriyor. Sonuç: Gözle görülür şekilde canlanmış, daha parlak ve hayat dolu saçlar.

●     Nutriplenish™: Aveda’nın Nutriplenish™ koleksiyonu, Superfood Kompleksimiz sayesinde yüksek performanslı, besinle güçlendirilmiş nem sunan gelişmiş nemlendirme serisi. Silikonsuz, vegan, hayvan dostu ve %94 doğal türevli olan bu koleksiyon, tüm saç tipleri ve dokularının nemlendirme ihtiyacını karşılamak için özel olarak formüle edildi: 72 saatlik besleyici nemlendirme sağlıyor.

     Invati Advanced™: Invati Advanced™ serisi saçı güçlendiriyor ve anında kalınlaştırıyor, saç dökülmesini ise %53 azaltıyor. Bu seri, masaj yapıldığında saç derisini canlandırmaya yardımcı olan ginseng ve sertifikalı organik zerdeçal dahil güçlü bir Ayurveda bitki karışımı içeriyor. Aynı zamanda içerisindeki sertifikalı organik amla, saçı kökten uca anında kalınlaştırıyor.

Daha Sürdürülebilir Bir Gelecek

Aveda’nın genel merkezi, bal arısı kolonileri, çalışanların düzenlediği bir sebze bahçesi, elektrikli araç şarj istasyonları ve kilometrelerce koşu parkuruna sahip Blaine, Minnesota’daki 58 dönümlük bir kampüste yer almakta. Arazi, Ulusal Yaban Hayatı Federasyonu sertifikalı ve çalışanlar hindi, geyik, kaplumbağa ve dağ sıçanları gibi hayvanlar dahil olmak üzere vahşi yaşama tanık oluyor. Ana ofis binası ise sürdürülebilirliğe vurgu yapıyor: Güneş ve rüzgar enerjisi ile çalışıyor, geri dönüştürülmüş liflerle kaplı, bina genelinde kompostlama ile geri dönüşüm kutuları yer alıyor ve organik bir de kafeye sahip.

Bu yıl Aveda, markanın temel bileşenlerinin ne işe yaradığını ve nelerden kaynaklandığını ayrıntılarıyla anlatan çevrimiçi Ingredient Glossary uygulamasını başlattı. Buna ek olarak, Aveda Haziran 2020’de genel merkezinde yeni bir 3.6 dönümlük, 900kW zemine monte güneş enerjisi panelinin “kilidini açtı”. Güneş panelleri gün boyunca güneş ışığını toplayarak ışığı elektriğe dönüştürüyor ve kampüsteki üretim tesisine yönlendiriyor, fazla enerjiyi ise şebekeye geri gönderiyor. Bu yenilikler ise markanın yenilenebilir enerji üreticisi olma vizyonunun bir parçası.

Aveda Hakkında

1978’de Minneapolis, ABD’de kurulan Aveda, güzellik profesyonellerine ve misafirlerine yüksek performanslı, bitki özlü saç, cilt ve vücut ürünleri sunuyor.

Aveda, modern bilimi ve Hindistan’ın kadim şifa sanatı Ayurveda’nın prensiplerini birleştirerek botanik teknolojilerinde yenilikler yaratıyor. Bu yenilikler; dünyaya değer vererek yaratılan, saf çiçek ve bitki özlerinden yapılan yüksek performanslı saç, cilt ve vücut ürünleri ve kapsamlı zindelik ritüelleri yaratmak için kullanılmaktadır.

Aveda’nın kökleri Ayurveda’ya, her şeyin yaşamla birbirine bağlı olması bilgisine dayanan Hint iyileştirme geleneğine dayanır. 5.000 yılı aşkın süredir, bir insanı bütünüyle iyileştirmenin, çok daha mükemmel bir denge ve zindeliğe öncülük ettiği kanıtlanmıştır. Aveda, ürünlerinin sadece saç veya cilt üzerinde değil ruh, beden ve zihin üzerindeki etkilerini de göz önüne almaktadır. Yıllar içinde, Aveda, güzellik sektöründeki çevresel sorumlulukların yeni kriterlerine öncülük etmiştir.

Aveda, 1989’da Ceres Prensiplerini imzalayan – iklim değişikliği, su kıtlığı ve diğer sürdürülebilirlik zorlukları hakkında harekete geçiren kâr amacı gütmeyen bir kuruluş – ve % 100 rüzgar gücü ile üretim yapan ilk güzellik şirketidir. Haziran 2020 itibariyle Aveda, rüzgar enerjisiyle üretim yapan ana tesisinde yıllık enerji talebinin neredeyse %50’sini sağlayan 3.6 dönümlük, 900kW’lık yere monte güneş enerjisi dizisini tanıttı. Bu dizi, yılda 1.100 metrik tondan fazla CO2’yi dengeliyor.

Aveda 2013’te, çevre liderliğinde öncü rolüyle Cradle to Cradle’dan ilk kez Legacy Leaders Ödülü’ne layık görüldü. 2017 yılında ise, Ecovia Intelligence’ın düzenlediği Sustainable Beauty Awards’da ambalajlarından, yeşil formüllerinden ve sürdürebilir içeriklerinden dolayı Sustainability Leadership Ödülü’nü kazandı. Aveda’nın 1999 yılından beri her yılın nisan ayında düzenlediği Dünya Ayı kampanyasında, dünya çapındaki çevreyi koruma projelerini desteklemek için 65 milyon dolardan fazla bağış yaptı.