YAŞAM

Google Arama Trendlerine Göre Dünya 2020’yi Nasıl Geçirdi?

2020 yılına dair söylenecek o kadar çok şey var ki… Koronavirüs pandemisi, karantina süreçleri , Black Lives Matter hareketi, deprem ve yangın gibi doğal afetler, politik ve ekonomik değişikler… Saymakla bitmeyecek olaylar yaşandı. Her biri de küresel anlamda yankı uyandırdı.

Sosyal izolasyon sebebiyle evde geçen vakit artınca, internet en büyük kurtarıcımız oldu. Elbette bu süreçte dünyaca her şeyi danıştığımız mecra Google’dı. Google, 2020 arama sonuçlarında trend olan aramaları kullanıcılarıyla paylaştı. Gelin hep birlikte 2020’yi nasıl geçirdiğimize dair ufak bir #TBT yapalım.

@banana.bananabread

Sosyal izolasyon, evde farklı uğraşlar edinmemizi sağladı ve bunun sonucu olarak dünya genelinde evin favori alanı mutfak oldu. Öyle ki 2020’de Türkiye’de yemek tarifleri hakkındaki aramalar hiç olmadığı kadar fazlaydı. Genel olarak hamur işlerine dair aramalar arttı ve tüm dünyanın en çok aradığı tarif ise ekşi mayalı ekmek oldu. Ekşi mayalı ekmeğin yanı sıra banana bread (muzlu ekmek) de en çok arama yapılan tarifti. Psikologlar, ekmeğin mis kokusu ve sıcaklığıyla güveni, çocukluğu ve yuva hissini çağrıştırdığını; dolayısıyla pandemideki belirsizlik sürecinde insanların ekmek yapımına ağırlık verdiğini belirtiyorlar.

Google Arama Trendlerine Göre Dünya 2020’yi Nasıl Geçirdi?

2020’de daha önce hiç olmadığı kadar çok aranan bir diğer kelime ise “uykusuzluk” oldu. Stres kaynaklı uykusuzlukla baş etmek isteyenler soluğu meditasyon aramalarında aldı. Doğru nefes teknikleri ve içe dönüş için meditasyon aramaları tüm dünyada arttı.

Genel anlamda Google aramalarımızı şekillendiren pandemi, “yakınımda güneşin batışını izleyebileceğim yerler” aramasını da 2020 yılında bu zamana kadarki en yüksek sonuca ulaştırdı. Küçük bir kaçış, güneşin doğuşu ve batışını izlemek tüm dünya için en umut verici aktiviteler arasındaydı.

@ellakarberg

Güzellik ve bakım aramalarına göz attığımızda “evde nasıl saç kesilir”, “evde nasıl kakül kesilir“, “evde nasıl saç boyanır” aramaları ön plandaydı. Özellikle erkeklerin saç kesimine dair aramalar da arttı ve genel olarak beyler saç kesimlerini eşlerine emanet ettiler.

Sosyal yaşantı kısıtlanınca, sosyal medyayı hobiden bir mesleğe dönüştürmek isteyenler “nasıl influencer olunur” aramasına başvurdu. Fenomenlikten daha çok aranan soru ise “nasıl arkadaş olunur” oldu; böylece dünyanın her yerinde insanların bu süreçte kendilerini ne kadar yalnız hissettiklerini görmüş olduk.

2020 GOOGLE TREND ARAMALARI

Daha iyi bir gelecek arayışına girerek “dünyayı nasıl değiştirebiliriz” ve “iklim değişikliği nasıl durdurulur” sorularını tüm dünya insanı olarak Google’a danıştık. Sağlık çalışanlarıyla empati kurduk ve en çok “nasıl hemşire olunur” sorusuna yanıt arayarak bir şeyler yapmak istedik. “Küçük işletmeleri destekleme” 2019’a göre iki kat daha fazla arandı; böylece pandemide hizmet veya satış sunamayarak geçim sorunları yaşayan küçük işletmelere “burdayız” demek istedik.