MODA

Mango’nun 2021 Hedeflerinde 1 Milyar Avro Online Faturalandırma Var

Mango 2021 yılında 1 milyar avro online faturalandırma miktarına ulaşmayı öngörüyor. Şirket, dijital kanalının, 2020 yılını yaklaşık 800 milyon avro civarında bir faturalandırma miktarıyla kapatmasını bekliyor.

Mango, online kanalının açılışının 20. yılını, 2021 yılında 1 milyar avro online faturalandırma miktarına ulaşmayı hedefleyerek kutluyor.

Moda perakendecilik sektöründe, e-ticarete 2000 yılında başlayan ilk firmalardan biri olan şirketin online satışları rekor verilere ulaşıyor. Bu senenin başından Ekim ayına kadar, online kanalının faturalandırma miktarı 2019’un tamamında elde edilen 564 milyon avroyu %5’ten fazla bir oranla aşmış bulunmaktadır. Bu nedenle firma, bu yılı 2019’a kıyasla %40’tan fazla bir artışı temsil eden 800 milyon faturalandırma miktarıyla bitirmeyi umuyor.

Mango’nun Online ve Müşteri Departmanı Müdürü Elena Carasso: “2000 yılında e-ticaretimizi başlattığımızda 1 milyar avroya ulaşmak hayal bile edemeyeceğimiz bir şeydi. Bu son derece iddialı bir hedef ve bunu başarmak için var gücümüzle, canla başla çalışacağız. Harika profesyonellerden oluşan bir ekibimiz var ve başarılı olacağımıza inanıyorum.” açıklamasında bulundu.

 COVID-19 sürecinde e-ticaret

Online satışlardaki bu artışın bir kısmı, firmanın yıl boyunca edindiği yaklaşık 3 milyon yeni dijital müşteriden kaynaklanmaktadır; bunlardan 900.000’i faturalandırma miktarının %50’nin üzerinde büyüme gösterdiği  karantina aylarında kazanılmıştır.
Mango, bu aylarda e-ticaretini güçlendirmek amacıyla talep artışına eşlik eden farklı girişimler gerçekleştirdi. Bunlar arasında, ürünlerin mevcudiyetini arttırmak amacıyla yapılan 200.000’den fazla ürünün fiziksel kanaldan online ortama taşınması öne çıkıyor.
Ek olarak Mango, hizmetlerini COVID-19 nedeniyle meydana gelen yeni duruma uyarladı. Örneğin; iade sürelerini  60 güne çıkardı.
Aynı zamanda şirket, dijital pazarlamaya güçlü bir yatırım yaparak senelik pazarlama miktarını %30’dan fazla arttırdı. Aynı şekilde Mango, veri tabanındaki müşterileriyle iletişimi optimize ederek, gönderdiği iletişimleri müşterilerinin her birinin profiline göre uyarladı.

Bu 20 yıllık süre zarfında Mango’nun e-ticaretinin gelişimi, şirketin dijital dönüşüm ve müşteriyi tüm kararlarının merkezine yerleştirme kararının açık bir örneğidir.