Özellikle koronavirüs salgını sonrası değişen misafir beklentilerini karşılamaya yönelik birçok değişimin yaşandığı turizm ve konaklama sektöründe, hijyen her zamankinden de büyük önem kazandı. Konaklama sektörünün öncü markalarından Hilton da, sağlıklı ve güvenli seyahatin ön plana çıktığı bugünlerde, Hilton CleanStay ve Hilton EventReady uygulamaları ile hijyeni daha da büyük harflerle yazmaya başladı.
Hilton’un İstanbul’daki iki önemli temsilcisi Hilton İstanbul Bosphorus ve Conrad İstanbul Bosphorus’un İş Geliştirme Direktörü Ferah Yağan ile otellerindeki yeni uygulamaları, kurumsal toplantılardan geniş çaplı organizasyonlara etkinlikler için aldıkları üst düzey önlemleri konuştuk.
Dünyayı etkisi altına alan pandemi sonrası turizm ve konaklama sektöründe de pek çok değişim yaşandı. Salgından sonra siz otellerinizin hizmet prosedürlerinde ne gibi değişikliklere gittiniz?
Haziran ayından bu yana tüm Hilton otellerinde uygulanmaya başlayan Hilton CleanStay programı kapsamında Hilton İstanbul Bosphorus’un ve Conrad İstanbul Bosphorus’un restoran ve bar servislerinde değişikliğe gidildi. Açık büfe yerine, F&B ekiplerimiz tarafından servis edilen kapaklı yiyecek sunumuna geçildi. Otellerimizde gerçekleşen her türlü etkinlik faaliyetleri için açık ve kapalı alanlar, sosyal mesafeye uygun olarak yeniden düzenlendi. Kapalı alanlarda katılımcı sayıları mekanın büyüklüğü göz önüne alınarak yeniden belirlendi. Yüksek hijyen tedbirleri otellerimizin tüm alanlarında uygulanmaya başlandı. Hilton CleanStay, ekip arkadaşlarımızın gönül rahatlığıyla çalışması, misafirlerimizin özgürce konaklaması için Hilton’un hayata geçirdiği devrim niteliğinde bir adım oldu.
Conrad İstanbul Bosphorus ve Hilton İstanbul Bosphorus olarak Hilton CleanStay uygulamasından sonra otelinizde aldığınız yeni hijyen önlemleri neler oldu?
Hilton’un İstanbul’daki iki önemli oteli olarak hijyen ve güvenlik her zaman en temel önceliğimiz oldu. Ancak pandemiden sonra bu alana daha da odaklandık. Konuklarımızın artan taleplerini ve hassasiyetlerini göz önüne alarak, operasyonlarımız boyunca yüksek hijyen ve dezenfeksiyon standardını korumak için uyguladığımız tüm tedbirleri ayrıntılı olarak paylaşma kararı aldık.
Conrad İstanbul Bosphorus ile Hilton İstanbul Bosphorus’un da dahil olduğu dünya genelindeki tüm Hilton otellerinde uygulanmaya başlayan Hilton CleanStay programı kapsamında, misafirler daha seyahatlerine başlamadan önce Hilton.com/cleanstay adresinden ulaşabilecekleri açılış sayfasıyla konaklamaları boyunca kendilerini nasıl önlemlerin beklediğini ayrıntılarıyla görebiliyor. Tesislerin web siteleri, uygulanan yeni temizlik protokollerini ve prosedürlerini ayrıntılı olarak gösteriyor.
Kapı kontrol noktasında tüm misafirlerimizin ateş ölçümleri yapılıyor. Hiçbir şeye dokunmadan telefonlarını kullanarak QR kodlarıyla otel restoranlarımızdaki tüm menüleri görebiliyorlar. Otel odalarında ise, kapı kolu, ışıklar, sifon, musluk, telefon ahizesi, tuş takımı, nevresim, kasa kolu, uzaktan kumanda, mini bar gibi en çok temas edilen 10 nokta detaylı olarak temizleniyor ve her bir yüzey için ayrı bez kullanılıyor. Temizlik tamamlandığında ise odalar mühürleniyor ve misafirler odaya geldiğinde mührü ilk kendileri açıyor.
Her iki otelimiz de almış olduğu üst düzey tedbirler sonucunda Sağlık Bakanlığı’ndan Güvenli Turizm Sertifikası’nı almayı hak kazandı.
Otellerinizde gerçekleşen etkinliklerle ilgili almış olduğunuz hijyen tedbirleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Conrad İstanbul Bosphorus ve Hilton İstanbul Bosphorus’un da iştiraki olduğu, Hilton CleanStay programı ile sektöründe fark yaratan Hilton otelleri, yeni dönemde gerçekleşecek etkinlikler için de Hilton EventReady programını geliştirdi. Burada amacımız, etkinlik profesyonelleri ve katılımcıları için güvenli ve konforlu bir ortam yaratmaktı.
Hilton CleanStay özelliklerini taşıyan Hilton EventReady, şirketin kısa bir süre önce başlattığı ve kapsamlı bir araştırma ve geri bildirim süreci sonucunda şekillendirilen Hilton CleanStay programının bir sonraki aşaması oldu.
Sosyal mesafeye uygun olarak düzenlenen açık ve kapalı alanlar, dezenfektasyon sonrası ilk kez misafirler tarafından açılacak mühürlü toplantı odaları, kapasiteye uygun misafir kabulü, çay ve kahve ikramının ve açık büfe servisinin personel tarafından yapılması, yemeklerin kapalı olarak servis edilmesi, çatal bıçak gibi servis ekipmanlarının paketli olarak sunulması, menülerde QR kod uygulaması, kapalı alanlar için etkinlik öncesi tüm misafirlere maske kontrolü yapılması ve maskesi olmayanlara temin edilmesi ve tüm alanların belirli aralıklarla havalandırılması gibi pek çok önlemi içeren program, konukların kendilerini güven içinde hissedebilecekleri yeni bir etkinlik deneyimi sunuyor.
Fiziksel mesafe kurallarından ilham verici yemek sunumlarına, üst düzey hijyen prosedürlerinden planlama esnekliğine kadar bir dizi önlemi içeren Hilton EventReady, sunduğu yenilikçi çözümlerle etkinliklerin güvenli ve konforlu bir şekilde geçmesine olanak sağlıyor.
Her iki otelinizde de kurumsal toplantılar ve geniş çaplı organizasyonlar için ne gibi seçenekler sunuyorsunuz?
Etkinlikleri için Hilton İstanbul Bosphorus’u tercih eden misafirlerimiz, 3-4 kişilik küçük gruplardan sosyal mesafeye uygun şekilde 450 kişiye kadar en uygun çözümleri otelimizde bulabilirler. Boğaz manzaralı, balkon ve teras seçenekli 27 toplantı odası küçük gruplu toplantılar için idealken; ağaçlarla çevreli, yemyeşil Gün Bahçesi ise yaklaşık 880 m2’lik açık alanı ile yeni düzende en fazla tercih edilen alanlarımızdan biri oluyor. Bunların yanı sıra sosyal mesafeye göre yeniden düzenlenmiş oturma planları ile Hilton Convention & Exhibition Center 650 kişiye kadar misafirlerimizi ağırlayabilirken, Balo Salonu ve Şadırvan Salonu’muzun her biri 250 kişilik sosyal mesafeyi düzenleri ile misafirlerimize ev sahipliği yapabiliyor.
Tamamen yenilenen yüzüyle şehrin en etkileyici manzaralarından birine sahip olan Conrad İstanbul Bosphorus ise modern ve şık salonlarıyla sosyal mesafeli yeni düzene uygun şekilde, 10’dan 300 kişi kapasitesine kadar farklı toplantı ve davetler için tercih edilebilir. İçerisinde, gruplara özel giriş ve kayıt alanı ile ihtiyaç olan tüm olanakları sağlayan bir iş merkezinin bulunduğu Conrad İstanbul Bosphorus’ta, özel davetler ve önemli toplantılar için kullanılabilecek 15. katta yer alan geniş teraslı Bosphorus Lounge, nefes kesen Boğaz manzarası ile 30 kişiye kadarki organizasyonlar için idealken, Boğaz’a nazır tamamı açık havada olan 650 m2’lik Panoramic Terrace, yeni düzende 160 kişilik kapasitesi ile, toplantı ve düğünler vazgeçilmez bir seçenek oluyor. Gün ışığı alan 70 kişi kapasiteli Monet salonu, 968 metrekare büyüklüğünde, sosyal mesafeli düzende 300 kişiye kadar ağırlayabilen Grand Ball Room ve 120 katılımcıya kadarki toplantı ve davetler için Junior Balo salonu seçkin alternatifler olarak ön plana çıkıyor. Kurumsal toplantılar için de Boğaz manzaralı açık ve kapalı alanlarıyla farklı kapasitelerdeki toplantı salonlarımız bulunuyor.