Moda sektörüne İstanbul Moda Akademisi ile tanıtılan New Gen tasarımcılarının koleksiyonları Türkiye Tasarım Haftası’nda…
Ezber bozan bir zaman tünelindeyiz. Artık modanın da bir raf ömrü var.
İlgi çekici ve özgün tasarımların bile zamana karşı yarıştığı günümüzde moda tasarımcısı olmak, heves eden gençlerimizin büyük dilemması haline geldi.
Hızlı moda temposu tüketicinin dikkatini, çok hızla bir sonraki ve daha yeni ürünlere yönlendiriyor. Böylece her bir tasarım parçasının bir raf ömrü oluşuyor. Vitrinde kalabilmek zor, dünyanın en keyifli ve bir o kadar da zor mesleği bu!
12 yıldır sektöre tasarımcı yetiştiren İMA, mezunlarının koleksiyonlarını şimdi de 14-17 Kasım tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek Türkiye Tasarım Haftası’na taşıdı.
Sergide yer alan 6 New Gen tasarımcısı; Ayça Canan, Beyza Nur Eyüboğlu, Engin Ekinci, Gülşah Aypak, Natallia Korkmaz ve Senem Kula’nın koleksiyonları market buzdolaplarında sergileniyor. Değişen ihtiyaçlar ve teknolojinin gelişimi ile tüketicilerin tasarımları marketten satın alırmış gibi hızlı tüketim haline getirmesi, diğer taraftan dijitalleşmenin artan etkisi hızlı moda kavramının (fast fashion) konuşulur olmasını sağladı.
Tasarım Haftası’nda yer alan sergisiyle hızlı moda akımına bir gönderme yapan İMA, buzdolabı sergi konsepti ile teknoloji ve sanat arasındaki ilişkiyi öne çıkartıyor.