Genel

DÜNYAYI SALLAYAN KADIN

gucc' Dünyanın en büyük rugby sahası olan Londra Twickenham Stadyumu’nda buluştuğumuz Frida Giannini; “1985 yılındaki Live Aid konserini izlediğimde henüz 13 yaşımdaydım. Afrika’daki yardıma muhtaç insanlar için sahneye çıkan Bono, Sting ve George Michael’ı gördüğüm anı hâlâ unutamam” diyor ve ekliyor; “Gucci’nin de böyle büyük bir organizasyona dâhil olması gerektiğini düşündüm. Bu şovu da sadece kadınlara adamak istedim.”

Az sonra Beyoncé, Madonna, Jennifer Lopez, Florence Welch ve Mart J. Blige gibi yıldızlar stadyumda Sound of Change Yardım Konseri için sahne alacak… Dünya üzerindeki kadınların eğitim, adalet, sağlık problemlerine ışık tutan Chime for Change, Frida Giannini’nin Salma Hayek ve Beyoncé ile bir araya gelerek kurduğu bir sosyal yardım derneği. Yıl içinde ondan fazla kadın, erkek ve çocuk koleksiyonu tasarlayan, kozmetik serisini yenileyen ve her biri için prodüktörlüğünü kendisinin yaptığı kampanyaları yöneten, satış konseptlerini belirleyen bir kadın aynı zamanda… Bugün sayısı 432’yi bulan Gucci mağazalarına bir yenisi eklendiğinde açılışta bizzat bulunacak kadar da titiz. Üstelik Gucci CEO’su ve marka ortağı Patrizio di Marco ile hayatlarına altı ay önce giren kızları Greta, şimdilerde temposunu daha da artırmış durumda… “Teknik olarak şu anda hamilelik iznindeyim aslında” diyen 41 yaşındaki Giannini şöyle devam ediyor sözlerine; “Bu Londra seyahati Greta’nın ilk uçuşuydu. Binmeden önce o kadar gergindim ki… Şu ana kadar dünyanın dört bir yanına uçakla gittim ama bebek pusetiyle hiç uçmamıştım!” Ardından az önce öğrendiği bilgiyi aktarıyor; “En azından aynanın karşısına geçip bir konuşma hazırlamam gerekirdi. Az önce Beyoncé’yi benim sunacağımı öğrendim! Buna inanabiliyor musunuz? İnsanların karşısında konuşmak gerçekten çok zor benim için. Ayrıca yerim sahne önü değil, arkası…”

Moda dünyasının en ‘cool’ kadınlarından biri olan Giannini’nin üzerinde Gucci’nin Resort koleksiyonuna ait siyah bir tunik ve bol pantolon var. The Dorchester Oteli’nin Ortaçağ Avrupası’nın dokuma halılarıyla döşenmiş odasına adım attığında Puccini’nin bir operasında sahne alan bir rock yıldızı canlanıyor gözünüzde. Elbette konumuz egzotik derili kadınlar değil; yardıma muhtaç kadınlar! Neyse ki Giannini hemen konuya giriyor; “Kadın istismarı ‘zengin yoksul’ problemi değil. Birinci dünya ülkelerinde hatta refah düzeyi yüksek ülkelerde de, her gün bir kadın öldürülüyor ya da tecavüze uğruyor. Chime for Change adalet sistemini sorgulamak ve kadınların yaşamını iyileştirmek üzere kurulan bir organizasyon.” Ardından her gün doğum sırasında 800 kadının öldüğünü, okula gitmeyen kızların oranın yüzde 60 olduğunu, okuma yazma bilmeyenlerin üçte ikilik kısmını ise kadınların oluşturduğu gibi üzücü bilgileri paylaşıyor Frida Giannini. Onu kadın sorunları için değişimi başlatmaya iten neden ise 2009 yılında UNICEF için Malawi’ye yaptığı ziyaret olmuş; “Doğum servisinde bir tane bile kuvöz yoktu. 15 yaşında doğum yapmış bir genç kızla tanıştım. Oradayken aynı zamanda bir bebeğin ölümüne de şahit oldum. Tüm bunlar aklımdan hiç çıkmıyor…”

Gucci için sosyal yardım konuları büyük önem taşıyor. Öyle ki UNICEF ile işbirliği yapan modaevi 2008 yılında Rihanna’nın marka yüzü olduğu Tattoo Heart çantaları ve 2011’de çıkardığı çocuk koleksiyonundan elde edilen geliri yine UNICEF’e bağışlamıştı. Bu yıl ürettiği çevreye duyarlı çanta koleksiyonuyla Amazon Ormanları’nın korunması için destek vermişti. Marka ayrıca Çin’in özerk bölgesinde konumlanan Urumçi’de bir çocuk hastanesi inşa etti. Giannini; Gucci gibi bir markanın örnek teşkil etmesi gerektiğini düşünüyor. Bu yüzden bünyelerinde çalışanların yüzde 50’sinin kadın olması da bizi şaşırtmıyor.

Twickenham’da gerçekleşen ve bir milyar kişinin naklen izlediği konserin sonunda toplanan dört milyon dolar kar amacı gütmeyen kuruluşlara bağışlanmış. 50 bin kişinin izlediği konserde, Giannini’nin Beyoncé ile Salma Hayek Pinault’yu sahneye davet etmeden önce yaptığı ‘konuşma’ her şeyi özetliyor; “Bugün hepimiz dünya üzerindeki tüm kadınlar ve genç kızlar için buradayız!”

Annelik bir engel değil

“Çocuk sahibi olmak günlük hayatımda büyük bir fark yaratmadı.” diyor konser gecesi altı aylık bebeği Greta’yı evde bırakan Frida Giannini ve ekliyor; “Zaten hiçbir zaman uykuya fazla düşkün değildim. Bu yüzden Greta’nın beni zorladığını söyleyemem. Her an bir yerlere seyahat etmek durumunda kalıyoruz ayrıca. Her günümüz farklı geçiyor…” Üstelik Chime for Change Derneği’nin diğer kurucu ortakları ve yakın arkadaşları Salma Hayek Pinault ve Beyoncé’nin de küçük kız çocuklarının olması işini biraz daha kolaylaştırıyor… “Aslında böyle olmasını planlamamıştık” diyor Giannini gülerek ve ekliyor; “Daha çocuklarımızın oyun günlerini kararlaştıracağız! Chime for Change’i Greta dünyaya gelmeden önce hayata geçirmeyi planlıyordum. Doğumdan sonra amacıma daha yakın hissediyorum kendimi.”

Frida Giannini’yi 18 ay boyunca filme alan ve sonunda The Director adlı belgesel filme imza atan James Franco ise onun hakkında şunları söylüyor; “Frida sosyal yardım konusunda öylesine hassas ki, bu konuda ortaya koyduğu enerjiyi hissetmemek imkânsız.” Gucci’nin Şangay’da düzenlenen ilk şovunun hazırlıklarından, markanın 2013 İlkbahar -Yaz Erkek koleksiyonu için Mick Jagger’vari bir modele koçluk ettiği anlara, makarna yaptığı bir günden Roma’ya bir saat uzaklıktaki Sabaudia’daki ultra modern sahil evine… James Franco; prömiyeri Tribeca Film Festivali’nde yapılan belgeselinde tüm bu ayrıntıları en iyi şekilde yansıtabilmek adına bir yıldan fazla bir süre geçirmiş Giannini ile…

İki yıl boyunca basından sır gibi sakladığı Gucci CEO’su Patrizio di Marco ile arasındaki ilişkiyi soruyorum ve şu sıralar aşk hayatının gayet iyi gittiğini öğreniyorum. Giannini şöyle devam ediyor ilişkisinden söz açılmışken; “Patrizio ile her an iş konuşmaktansa akşam yediklerimizden ya da bir film hakkında sıradan sohbetler yapmayı seviyorum. Elbette bu sandığınız kadar kolay olmuyor. Bazen onunla bir görüşme ayarlamak için asistanıyla konuşmak zorunda kalıyorum. Aynı şeyi o da yapıyor.”

Konseri VIP locada Gucci’nin iki giyim koleksiyonu ve güneş gözlüğü kampanyasının yüzü olan James Franco’nun yanı sıra Blake Lively, Jessica Chastain, Christopher Kane, Peaches Geldof ve Prenses Beatrice gibi isimlerle izliyor Giannini. Kulakları sağır eden konser sırasında Net-a-Porter’nin kurucusu Natalie Massenet şöyle haykırıyor; “Frida harikalar yarattı, öyle değil