Google, 17 yıldır kullanmakta olduğu logosunda en büyük değişikliği gerçekleştirdi.
Dünyanın en çok kullanılan arama motoru olan Google, son zamanlarda bünyesinde gerçekleştirdiği değişimlere bir yenisini daha ekledi. Yapılan açıklamada, Google’ın logo değişikliğinin nedeninin, insanların Google’a eskisi gibi sadece bilgisayarlarından değil; birçok mobil cihazdan da ulaşması olduğu belirtiliyor. Değişikliğin gerçekleşmesindeki ana etkenlerden birisi de Calico, Nest, Google Ventures, Google, Google X, Google Capital ve Google Fiber’in bir araya gelmesiyle oluşan Alphabet yapısı.
Google’ın yeni logosunun, insanların internet erişimi için kullandıkları farklı ölçülerdeki birçok ekranda Google ve Google hizmetleri açısından daha iyi işlev görebileceğine inanılıyor.
1998 yılında şekillenen ve 1999 yılından beri kullanılmakta olan Google logosu , böylece en büyük değişimini yaşamış oldu.
Google 17 yıllık değişimini Youtube üzerinden paylaştığı bir video aracılığı ile kullanıcılarına duyurdu:
Google Türkiye Resmi Blog Sitesi‘nden yapılan açıklama ise şöyle:
Geride bıraktığımız 17 yıl içerisinde Google’da ürün çeşitliliğinden bu ürünlerin görünüş ve kullanımına kadar pek çok değişiklik oldu.
Peki bunu neden şimdi yapıyoruz?
Bir zamanlar Google tek bir cihazdan, sadece masaüstü bilgisayardan ulaştığınız bir adresti. Bugün ise insanlar Google ürünleriyle çok sayıda cihaz, uygulama ve platform üzerinden, bazen gün içerisinde bunların tümünü kullanarak etkileşime giriyor. Google’dan nerede ve ne zaman olursa olsun, ister cep telefonu, TV, saat veya arabanızın kadranı, ister masaüstü bilgisayarınız üzerinden size yardımcı olmasını bekliyorsunuz. Bugün bu gerçeği yansıtan ve en küçük ekranlarda bile Google’ın sihrinin sizin için çalıştığını gösteren yeni bir görsel dili duyuruyoruz. Sizin de göreceğiniz gibi, esas olarak bir masaüstü bilgisayardaki web tarayıcı penceresi için geliştirilen Google logo ve görsel ögelerini, bugünün sonsuz sayıda cihaz ve (dokunma, yazma, konuşma gibi) çok çeşitli giriş yöntemleri arasında gerçekleşen kusursuz bilgi işlem süreçlerini içeren dünyası için güncelledik.
Yeni görsel dil size sadece Google’ı nasıl kullandığınızı değil, Google’ın sizin için nasıl çalıştığını da gösteriyor. Örneğin renkli Google mikrofonu gibi yeni ögeler Google ile yazarak mı, konuşarak mı yoksa dokunarak mı etkileşime girdiğinizi ayırt etmeye yardımcı oluyor. Bu arada küçük “g” ikonuna da veda ettik ve onun yerine logoyla uyumlu bir simge ekledik.
Bu görünüşümüzde yaptığımız ilk değişiklik değil ve muhtemelen sonuncusu da olmayacak. Bugünkü güncellemenin Google’ın Arama, Haritalar, Gmail, Chrome ve daha bir çok şekilde sizin için nasıl çalıştığını mükemmel şekilde yansıttığını düşünüyoruz.
Yeni tasarımı çok yakında ürünlerimizde görmeye başlayacaksınız. Beğeneceğinizi umuyoruz.